Dirty Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 Røk 325 diffen på min 328 idag\ kveld eller just men hva er utvekslingen på de 2? og vil jeg merke forksjell på drag ved å montere en 328 ?
LianLi Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 325= 3,15:1 328= 2,93:1 Med 328 diffen vil den bli litt mer langira samt du vil miste litt akselrasjon. Hører folk si 325 diffen passer veldig godt til motoren når den har 325 innsug og div som jeg ser du har så jeg ville vel valgt den, men 328 er såppas sterk at den funker godt med 2,93:1 også. Vill jo få litt lavere rpm ved crusing med 328 diffen selvfølgelig. Edit: Regnet ut man faktisk har 61,6nm mer på hjula med 325 diffen i forhold til 328 diffen
Dirty Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 såpass. skal av å låne en 328 diff nå, så får være på jakt etter en 325 da
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 325= 3,15:1328= 2,93:1 Med 328 diffen vil den bli litt mer langira samt du vil miste litt akselrasjon. quote] Du mener vel omvendt? Med 325 diffen mister du litt akselerasjon, og med 328 diffen som har 2,93 får du bedre aks.
Superbeetle Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 325= 3,15:1328= 2,93:1 Med 328 diffen vil den bli litt mer langira samt du vil miste litt akselrasjon. quote] Du mener vel omvendt? Med 325 diffen mister du litt akselerasjon, og med 328 diffen som har 2,93 får du bedre aks. Nei, bedre aks med 3.15 enn 2.93
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 what? 318i diffen min har 2,93, og jeg har 325 motor. i 100km i timen har jeg 2900 rpm. var sikker på at jeg ville få mere fart på lavere turtall med 3,15 jeg. det må da stemme det??? og lavere utveksling = mer aks
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 eller har jege tenkt helt feil hele tiden altså? vil det være mer drivstofføkonomisk å kjøre med 2,93 da, enn 3,15?
Superbeetle Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Lavere utveksling = lavere tall i utvekslingen Du har vel 318 girkasse og bakaksling, da hørtes 2900rpm riktig ut, jeg har ca 110km/t på 3000rpm. Hvis du vil ha lavere turtall i f.eks 100km/t vil jeg anta at du burde byttet girkasse til en med laver utveksling på 5.giret
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 jeg trodde det var samme utveksling på girene på Getrag kassene på 318i og 320-325i. ?
Hoem Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Hvor finner man ut informasjon om utveksling på differensialene?
Superbeetle Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 jeg trodde det var samme utveksling på girene på Getrag kassene på 318i og 320-325i. ? hmm..det kan jeg egentlig ikke svare på... Men hvis du har 2.93 utveksling så har du samme som i 328. Men en 328 ligger gjerne i 150km/t på 3000rpm. Men nå er det jo litt forskjell på 325 og 328 også da.. Nok Ot fra meg
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 jeg har visst tatt feil, tror nok jeg har 3,38 i utveksling på diffen min. Så på 325 er det 3,15. altså jeg har bedre aks nå, men høyere turtall ved gitt hastighet.
Superbeetle Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 jeg har visst tatt feil, tror nok jeg har 3,38 i utveksling på diffen min. Så på 325 er det 3,15. altså jeg har bedre aks nå, men høyere turtall ved gitt hastighet. da er vi enige da
jensemann23 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 ja:) Skjønner ikke hvor jeg har fått det fra at jeg hadde 2,93:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå