Gå til innhold

Hvilken bensintrykkregulator skal jeg velge? (kompressor)

camxer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, holder på å samle inn deler til et kompressorbygg på M50B20 non vanos.

Har en rootskompressor som skal lade ca. 1 bar i et oppsett bestående av megasquirt II v 3.57 med nødvendige sensorer og bredbåndslambda, 300cc dyser fra E34 M5 og walbro 255l HP bensinpumpe. Nå er jeg ute etter en bensintrykkregulator som passer til bilen min slik at jeg kan begynne montasje.

Har også kjøpt ic, rør filter, dumpventil og M5 bremser. Er det noe jeg mangler?

Ser at det finns justerbare, progressive, 1:1(øker bensintrykket med 100%?), 3:1(33%?)... Aner ikke hvilken er best for oppsettet mitt (den jeg har nå er original)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:1 er nok det sikreste.

1:1 betyr at for hver psi\bar du øker trykket inn til manifolden, så blir bensintrykket økt tilsvarende.

1:1.4 for eksempel øker bensintrykket 1.4 x per psi\bar du øker trykket i manifolden.

Går for det samme med vakuum også, bare enklere å forklare andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal da ikke bruke en progressiv en sammen med ettermarkeds ECU.

dysene dine fløder et visst andtall cc @ 3 bar, kjører du dem på 6 bars trykk skal de i teorien fløde det dobbelte.

hvordan tenker du at du skal klare å tune bilen når grunntrykket økes 1:4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da vet jeg at BTR skal ikke røres siden jeg har sprut :)

Siden jeg er ganske grønn med tanke på tuning, kommer jeg bare til å montere det jeg klarer og resten blir etterlatt til en som har de nødvendige kunnskapene... Blir morsomt å se hvor mange hk/nm det blir i bilen etter skikkelig mapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt å sette bort til f.eks autokvikk osv, men du bør ha alle sensorer og i ditt tilfelle btr og en bil som har startet å gått på tomgang før du stikker dit med bilen.

hvis ikke ser jeg før meg en tynn lommebok om de må endre opp i sånne "feil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, planen er som sagt at jeg gjør det jeg klarer selv og det jeg ikke klarer får jeg hjelp til fra en kompis som har en turboladet supra og kan en del med tanke på montering og få bilen "grovmappet". Når det er snakk om skikkelig mapping så ser det ut som at jeg må ganske langt, fordi jeg har ikke funnet noen med bra rykte som gjør det i rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke den orginale 3 bars? holder jo i massevis den.

du kan uansett ikke bruke en progressiv en, hvordan tror du du skal klare å tune motoren da?

Originale er 3.5bar. Nå må du også huske på at en progressiv regulator med 1:1, holder dyseflowen konstant. Dvs at de flower "300cc" uansett om du har tomgangsvakuum eller 1bar ladetrykk.

du skal da ikke bruke en progressiv en sammen med ettermarkeds ECU.

dysene dine fløder et visst andtall cc @ 3 bar, kjører du dem på 6 bars trykk skal de i teorien fløde det dobbelte.

hvordan tenker du at du skal klare å tune bilen når grunntrykket økes 1:4?

Og hvorfor ikke det? De fløder det dobbelte ved 6bar f.eks, men når man da får mottrykk i manifolden, så vil dysene fløde mindre jo mer ladetrykk du har, om bensintrykket holdes konstant over dysene.

Det er nok enklest å tune bilen når man har konstant dysefløde, og slipper å ta inn variabler som forskjeller i fløde gjennom dysene ved forskjellig ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...