Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ikke at jeg er ekspert på temaet, men jeg har hørt at de tidlige årmodellene er no plaget med motorras.. det er vel det jeg vet, men jeg kunne godt tenkt meg en E39 M5 fra 2001 :)

Skrevet

Når du skal kjøpe en M5 ,enten e34 og e39 eller samme forsåvidt - så bør du vel se etter absolutt alt. Altså alt !

Tidligere modeller hadde vel litt trøbbel med elektronikken om jeg ikke husker feil.

Rust bør du jo se etter på alt som heter bil. Antallet kilometer , og hvor hard den totale reisen har vært er jo alltid viktig.

Når det gjelder M5 , så mener jeg det er viktig at du kjøper en som er salgbar når du skal selge den igjen. Mange sier de aldri skal selge en slik bil , men ofte så blir det til det likevel. Bare se nå når du skal kjøpe , hvor mange som skal selge.

Riktig farge , og det lille ekstra av utstyr. Koster deg sikkert noen lapper ekstra men de får du igjen når du selger , pluss at tiden du bruker på salg blir kort nok til ikke å bli irriterende.

Vet jeg snakker litt mye om salg nå , men det med M5 er omtrent som "fot syka" når deg gjelder båt. En gang alltid , og helst litt nyere og bedre utstyrt.

Lykke til med kjøpet.

Skrevet

Kjøp M5 produsert etter mars 2000. Disse bruker ikke så mye olje som de modellene før. Ikke se etter 1. gangs reg etter mars, men få tak i rammenummeret og sjekk produksjonsdatoen.

Sjekk ellers etter rust på de vanlige plassene. Det som også er en svakhet på disse bilene er luftmengdemålere.

Skrevet

Hmm.. Dette er en 99' modell! Ble litt sånn småscared jeg nå..

Men men.. Går vel an å bytte til en annen motor senere? :)

Edit: Takker så meget for svar ja, kjempesaker! :)

Skrevet

Jeg har hatt en tidlig 2000 modell i over en måned nå. Har ikke merket noe spes til forbruk, men så har jeg ikke kjørt den mer enn i underkant av 50 mil ennå heller.. Det er tross alt ingen "bruksbil" dette her, så om den bruker litt ekstra bryr jeg meg ingenting om. Motorras skjer bare hvis man ikke er påpasselig med nettopp olja. Bare husk å se etter rust og annet dritt som de andre her nevner - og sjekk at all elektronikken er i orden. Eneste jeg har funnet på min er noen pikselfeil og slitte casterstagforinger, men dette er jo normalt på alle e39.

Skrevet
Ok, dette var litt bedre nyheter! Oljeskift skal man være veldig nøye med mao?

Ja, det er veldig viktig på disse bilene. Jeg bruker kun castrol tws 10-60. Lønner seg kanskje å bytte ut med en litt tynnere olje hvis du har planer om å bruke den på vinteren.

Skrevet
Ok, dette var litt bedre nyheter! Oljeskift skal man være veldig nøye med mao?

Ja, det er veldig viktig på disse bilene. Jeg bruker kun castrol tws 10-60. Lønner seg kanskje å bytte ut med en litt tynnere olje hvis du har planer om å bruke den på vinteren.

Den blir nok ikke brukt om vinteren, men takker igjen for svar/tips!

Skrevet

Han som eier M5'en nå, sa at den brukte 1,5 liter olje på 3000km. Mente att dette ikke var særlig ille da disse motorene bruker litt.. Meininger om dette?

Haster litt, da jeg kanskje skal stikke å se i morgen! :D

Ps: Snakket med en annen som sa hans brukte nærmere 3 liter på samme strekning! Høres jo helt villt ut..

Skrevet

Til sammen likning: Min 93' 325i som har kjørt 245.000km bruker ca 1 liter olje på 10.000km

Hva som er normalt for en E39 M5 har jeg ingen formening om men, hørtes litt mye ut selv for den motoren syns jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...