Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge BMW sier at det er OK så er det vel det?

Eller teller ikke det?

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men det er litt irriterende, det skal jeg være enig i. Men kjøreopplevelsen opphever alt av irritasjon:p

Skrevet

For min del , så kan nå oljeforbruket på bilene være så høyt det vil. Lider ikke av det jeg.

At BMW sier at det er greit med et oljeforbruk som dere beskriver forstår jeg kanskje.

Jeg er heller ikke den som skal akseptere svaret til BMW vedr. dette temaet.

Det er det vel eier av bil som skal.

Om dere gjør det, så er jo det helt greit for meg.

Jeg forklarte i forhold til han som ønsket tips vedr. kjøp av en e39 M5 hva jeg mente , og da kom temaet om oljeforbruk opp.

Om du/dere har papirer fra BMW på at din bil skal bruke 1,5 liter olje på 300 mil og at det er helt normalt så blir jeg vel litt forundret.

I forhold til vedkommende som skal kjøpe seg m5 , så vil jeg fortsatt påpeke :

Bruk tid. Ikke kjøp pris. Finn deg en bil som ikke bruker mye olje. Spar deg selv for fremtidige og STORE utgifter.

Til dere som etterfyller hele tiden. Helt greit for meg !

(ps : Jeg etterfyller på en av våre biler også. Det irriterer meg grenseløst , for det skal ikke være slik)

Skrevet
Men står fortsatt på at hvis en motor er i god stand, så er ikke oljeforbruk nødvendigvis en indikasjon på noe gale.

Jeg står fortsatt på at om bilen bruker så mye olje , så er det noe som ikke er riktig !

Skrevet
Men står fortsatt på at hvis en motor er i god stand, så er ikke oljeforbruk nødvendigvis en indikasjon på noe gale.

Jeg står fortsatt på at om bilen bruker så mye olje , så er det noe som ikke er riktig !

Du kan kanskje fortelle meg ka som er gale med min m3 siden den bruker litt olje.????.. etter samtale med bmw sa de at dette var helt normalt. Kommer helt ann på hvordan du kjører... Jeg har ingen antydninger til lekasje eller noe, bare det at jeg må fylle litt i ny og ne... 1 liter på 5000km i snitt kanskje... jeg synes dette litt mye, men har beroliget meg med at dette er normalt. Tror motoren har godt av frisk olje mellom skiftene, så lenge det ikke er lekasje selvsagt... men det er noe helt annet...

Skrevet

Jeg kan ikke fortelle deg hva som er galt med din bil. Ihvertfall ikke uten å ha sett på det. M3 ? Hva slags M3 ?

-Gåene ventiltettinger.

-Gåene stempel- eller oljekontrollringer.

Skrevet

Kan jo tilføye at det regnes som normalt at en NY Vag diesel bruker 1l pr 1000km! står til og med i håndboka visstnok!

Skrevet

Jeg har hatt A6 både bensin og diesel. Kjørte i "mitt forrige liv" ca. 50000 km pr.år. Blandt annet tur retur Oslo en del ganger pr. år. Jeg har vel ikke opplevd å ha registrert nevneverdig forbruk mellom skiftene på disse to modellene. Ikke engang på en V70 som jeg hadde i tre år hadde denne problem stillingen. (nå kommer det vel noen og sier at v70 skal bruke en liter på tur retur oslo men det får stå sin prøve)

Men om det er normalt for noen , så trenger det ikke være normalt for hele tilskuerskaren. Jeg er sikkert en av de som ikke tror/synes det er normalt.

Men nå er det vel noksagt. Stakkaren som skal kjøpe seg E39 M5 er vel så forvirret at han ikke vet hva han skal gjøre.

Jeg får vel bare gi meg og være enig i at det er HELT normalt at en M5 skal bruke 1,5 liter på 300 mil.

Ferdig.

Skrevet
Jeg kan ikke fortelle deg hva som er galt med din bil. Ihvertfall ikke uten å ha sett på det. M3 ? Hva slags M3 ?

-Gåene ventiltettinger.

-Gåene stempel- eller oljekontrollringer.

Får vel levere den inn på sjekk før motorgarantien er omme :)

Skrevet

Hehehe, MANGE forskjellige svar her, noe jeg takker og bukker for! :) Tror ikke valget faller på denne M5'en som bruker "1,5 liter på 300mil" men tiden vil vise.. Skader jo ikke å stikke å se på den, så jeg vet litt mer om "bilen" til en evt. neste gang! :)

Skrevet

men vi kan jo skille på to ting her, og der hva som er normalt og hva som regnes som akseptabelt ;)

Som jeg sa ista så er 1l pr 1000 km på en vag diesel akseptabelt.. hvertfall fra produsentens side!

Skrevet

Har fått gjort unna litt "resurch" om bilen nå, og den er visstnok titt og ofte veldig hardt kjørt, samt at den har blitt brukt på bane! Er visst skadet også, noe som selger ikke sa noe om..

Da er det ut på leting etter en ny en! :)

Skrevet

Greit å sjekke litt rundt ja. Men at den har blitt brukt på bane og kjørt litt hardt med er jo normalt for en sånn bil. Tror du skal ha vanskeligheter med å finne en som er "pent" kjørt. Er tross alt laget for å tåle 400hk.. ;)

Men det med den skjulte skaden trekker selvfølgelig ned, så jeg forstår deg godt at du lar være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...