Gå til innhold

BMW 2000Touring 1972 - Prosjekt veteranbil

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Se annonse på 02/classic sidene.

Kort fortalt prosjekt med litt sveising, litt sparkling og lakkering. Alle deler finnes. Og generell gjnnomgang av det mekaniske - stått lagret siden 1995. Åpen for bud - priside 6.000,-

http://www.adalias.no/thomas/forum/view ... ad_id=1036

Det er denne typen bil, men ikke denne - denne kjøpte jeg til fordel for den jeg skal selge...

e6uzgi93m73o6xa4dp3t.jpg

Kan kontaktes på 922 18 242, eller inge.braathen@ebnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig forventet meg respons på denne. Dette er en veteranbil som er laget i underkant av 16.000 eksemplarer av. Hvor mange som er igjen nå er ikke godt å si, men du ser ihvertfall ikke BMW 2000 Touring på gata hver dag. Er prisen for høy? Er som sagt åpen for bud. Veteranbil koster ingenting for omreg, årsavgiften er på rundt 300kr, og du får veteranbilforsikring for under 1000kr. Så det er ihvertfall god økonomi å ha/bruke en slik bil. I disse bilene sitter det M10-motor på 2 liter, samme type motor som sitter i E30(men der er det max 1.8l). Det er en fantastisk morsom bil å kjøre, i normal BMW-stil ligger den godt på veien, og med sine 100HK drar det sån passe godt unna( er selvfølgelig langt unna en turbotrimmet bil med fler hundre hester, men om man vil er jo dette et godt utgangspunkt for turbotrimming også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har besøkt en kar som har over 30 stk bmw 1602-2002 og han har en haug med sånne touringer, Jeg har bare en sedan sjøl som jeg skal bygge om til banebil. Med grønne ruter. Men her i forumet virker det som det eldste folk går til er e30. akkurat som ford forum det er 95% sierra`er. Jeg prøver sjøl å selge min e21 vabbe men ingen svar her !!!!!!!! Lykke til mann !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har besøkt en kar som har over 30 stk bmw 1602-2002 og han har en haug med sånne touringer, Jeg har bare en sedan sjøl som jeg skal bygge om til banebil. Med grønne ruter. Men her i forumet virker det som det eldste folk går til er e30. akkurat som ford forum det er 95% sierra`er. Jeg prøver sjøl å selge min e21 vabbe men ingen svar her !!!!!!!! Lykke til mann !!

Prøv å legge ut en tråd på 02/classic sidene, tipper det er mere respons der :)

http://www.adalias.no/thomas/forum/index.php

Inge B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med en kar som har 30 stk 1602-2002 er jeg interessert i å vite hvem det er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000,-

Ja, det er jo det første budet jeg har fått, så jeg skal notere det ned. Men det kommer en evt to stk i dag for å se på den - så vi får se hva som skjer i løpet av et par-tre dager.

Er du interessert i å komme en tur å se på den eller?

Hvor holder du til?

Men det er klart at hvis den går for en slik pris vil jo jeg beholde de beste delene selv. Så tar jeg og selger delene jeg har liggende i garasjen for en bedre pris enn 3000 til. Bare for de rustfrie dørene og en nesten ny front vil jeg få mer enn 3000.

Ved salg av dette prosjektet vil pris være avhengig av hvilken deler man vil ha.

Samtidig tror jeg at førstemann som kommer med penger, kommer til å ta med seg prosjektet. Det er jo bare snakk om en diskusjon om deler og pris. Dette vil uansett ikke bli dyrt.

Er du seriøst interessert så kan du ringe meg i efta, så kan vi evt avtale at du kan ta deg en tur å kikke, men den kan da allerede være solgt. Har en fast avtale med en som kommer kl 13, og en løs avtale med en som kommer senere.

Nummeret mitt er 922 18 242

Mvh

Inge B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...