Andreas1 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Konklusjon... bytt bremseveske?? Svarte deg på dette spørsmålet i tulletråden for noen dager sider , men kan godt svare her også. Det er bremseveskelampen som lyser. Denne lever sitt eget liv uavhengig av servicene ellers og må følgelig annuleres på en litt annen måte enn serviceindikatoren (les: Selv om du nullstiller serviceindikatoren nullstiller du ikke denne klokken). Serviceindikatoren teller ned etter antall brukte liter/forbruk, dvs at kjører du hardt teller den fortere ned osv, men om bremsevesken fungerer på samme måte vet jeg ikke. Du må iallefall skifte bremsevesken og nullstille.
wabby Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 okej, takk Kjøpte bilen i mai og har allerede svidd av 8000km så høres noe logisk ut
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Som sagt er dette en klokke som går ned 2 år og så får du lampen, uavhengig av kjøremønster, lengde osv. Se på det som en "best før" dato på bremsevesken.
DieselVegard Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Jeg har også nettopp fått opp denne klokka... Samtidig som at oljeskift er på rødt OG airbag lampa lyser. Her er det på tide med en sjekk
Larsegutt Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Annen ting er også at Airbag lampa lyser... Kan det ha et sammenheng med batteriet? Har hørt noe om at det kan være en kontakt under setet, men har ikke feilsjekket noe serlig.Skal sies at "airbag" lampa kom etter jeg utforsket OBC menyen, men ut ifra alle testene der så skal ingen påvirke airbagen. Det kan være kontakten under setet, eller mest sannsynlig sikkerhetsbeltet på førersiden. En eller annen feil med dem. Her er mekketips om den saken http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=146 Mulig der står noe om den saken under setet også, gadd ikke og lese gjennom alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå