Dirty Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 blåse trykk ned i syinderen slik at ventilen blir holdt oppe. så er det bare å bytte
Gjest Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Som nevnt sett trykkluft på sylinder og bruk et verktøy der du kan løsne ventilfjæren. Wurth har utstyr. Om det er praktisk gjennomførbart på en m50 vet jeg ingenting om.
jensemann23 Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 finnes det måter å teste om tetningene er gåen på da? Trykktesting av noe slag?
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 men hvorfor bruke trykkluft? Når kammene er tatt at er jo alle ventilene lukket, og hvis man ser ned gjennom plugghullet og passer på at den sylinderen man skal ta av fjærene på¨er på topp, da kan jo ikke ventilen dette ned mer enn et par millimeter? Så er det bare å sette på fjærene på den man er ferdig med og dreie motoren slik at neste stempel er på topp??? går ikke det da? De kan da ikke slå sammen med stempeltoppen så lenge de er lukket??
Superbeetle Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Ble litt vanskelig å se for seg. Men vil tro det er lettere å ha trykkluft på. Slik at den ventilstammen er helt oppe når du skal montere den nye tetningen. Samt at jeg vil tro det er lettere å montere de halvmånene(som jeg ikke husker hva heter) som holder på plass ventilfjæren.
TheBirg Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Jensemann.... De få mm ventilene detter ned er veldig vanskelig og få dyttet fjøren ekstra ned når du skal montere isammen igjen. Det er jo godt spenn i ventilfjæren selv når ventilen er lukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå