Gå til innhold

Hvordan skifte ventiltetninger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt sett trykkluft på sylinder og bruk et verktøy der du kan løsne ventilfjæren. Wurth har utstyr. Om det er praktisk gjennomførbart på en m50 vet jeg ingenting om.

Skrevet

men hvorfor bruke trykkluft? Når kammene er tatt at er jo alle ventilene lukket, og hvis man ser ned gjennom plugghullet og passer på at den sylinderen man skal ta av fjærene på¨er på topp, da kan jo ikke ventilen dette ned mer enn et par millimeter? Så er det bare å sette på fjærene på den man er ferdig med og dreie motoren slik at neste stempel er på topp??? går ikke det da? De kan da ikke slå sammen med stempeltoppen så lenge de er lukket??

Skrevet

Ble litt vanskelig å se for seg. Men vil tro det er lettere å ha trykkluft på. Slik at den ventilstammen er helt oppe når du skal montere den nye tetningen. Samt at jeg vil tro det er lettere å montere de halvmånene(som jeg ikke husker hva heter) som holder på plass ventilfjæren.

Skrevet

Jensemann....

De få mm ventilene detter ned er veldig vanskelig og få dyttet fjøren ekstra ned når du skal montere isammen igjen.

Det er jo godt spenn i ventilfjæren selv når ventilen er lukket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...