LarsMW Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Godtfolk og BMW-guruer: Skal skifte indre drivakselmansjett foran på E30 325 IX t. Hatt tatt av drivakselen og rengjort, men hvordan får jeg tatt av drivknuta? Må vel ta av for å få på den nye mansjetten? Er knuta festet med den "taggete" ringen? Skal denne skrus av får å få løs knuta fra akslingen? Hjææælp: Nå var jeg SÅÅÅ nærme fra å få skuta på veien igjen i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMW Skrevet September 2, 2008 Forfatter Share Skrevet September 2, 2008 haster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 ligger en låse ring i knuten på midten ta av den og del knuten for og få på mansjettene, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMW Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 Takk Hvordan "ta av"? Gjenger eller bare vippe ut? Regner med at det er den "taggete" ringen du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMW Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta... Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMW Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 Dobbelbump... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...Lars husker ikke helt, men den deles jo på midten og da berger du vel den ene mansjetten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...Lars Du kan ta av bare den indre knuten hvis du vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 TakkHvordan "ta av"? Gjenger eller bare vippe ut? Regner med at det er den "taggete" ringen du mener? Den må presses eller bankes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=118 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMW Skrevet September 4, 2008 Forfatter Share Skrevet September 4, 2008 Det siste tipset var det beste: den innerste knuten sitter med en låsering som må deles slik at den slipper fra selve drivakselen. Da er det bare å dra kunten av. Lett som en plett... Nå ruller iX igjen og alle er glade!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå