LarsMW Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Godtfolk og BMW-guruer: Skal skifte indre drivakselmansjett foran på E30 325 IX t. Hatt tatt av drivakselen og rengjort, men hvordan får jeg tatt av drivknuta? Må vel ta av for å få på den nye mansjetten? Er knuta festet med den "taggete" ringen? Skal denne skrus av får å få løs knuta fra akslingen? Hjææælp: Nå var jeg SÅÅÅ nærme fra å få skuta på veien igjen i kveld Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsMW Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 haster... Link to comment Share on other sites More sharing options...
325ixturbo Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 ligger en låse ring i knuten på midten ta av den og del knuten for og få på mansjettene, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsMW Posted September 3, 2008 Author Share Posted September 3, 2008 Takk Hvordan "ta av"? Gjenger eller bare vippe ut? Regner med at det er den "taggete" ringen du mener? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsMW Posted September 3, 2008 Author Share Posted September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta... Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsMW Posted September 3, 2008 Author Share Posted September 3, 2008 Dobbelbump... Link to comment Share on other sites More sharing options...
325ixturbo Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...Lars husker ikke helt, men den deles jo på midten og da berger du vel den ene mansjetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...Lars Du kan ta av bare den indre knuten hvis du vil det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
plumbo79 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 TakkHvordan "ta av"? Gjenger eller bare vippe ut? Regner med at det er den "taggete" ringen du mener? Den må presses eller bankes ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwmaxi Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=118 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsMW Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Det siste tipset var det beste: den innerste knuten sitter med en låsering som må deles slik at den slipper fra selve drivakselen. Da er det bare å dra kunten av. Lett som en plett... Nå ruller iX igjen og alle er glade!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts