Gå til innhold

Skifte indre dirvakselmansjett iX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godtfolk og BMW-guruer:

Skal skifte indre drivakselmansjett foran på E30 325 IX t.

Hatt tatt av drivakselen og rengjort, men hvordan får jeg tatt av drivknuta? Må vel ta av for å få på den nye mansjetten?

Er knuta festet med den "taggete" ringen? Skal denne skrus av får å få løs knuta fra akslingen?

Hjææælp: Nå var jeg SÅÅÅ nærme fra å få skuta på veien igjen i kveld

:-)

Skrevet

Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...

Lars

Skrevet
Går det an å av indre knute eller må jeg ta av ytre og trekke av begge mansjettene? BMW325iX Registry nevner kun metoden med å ta av ytre knute... Har bare den indre mansjetten så det hadde vært gull å kunne ta av den indre knuta...

Lars

husker ikke helt, men den deles jo på midten og da berger du vel den ene mansjetten

Skrevet

Lars

Du kan ta av bare den indre knuten hvis du vil det.

Skrevet

Det siste tipset var det beste:

den innerste knuten sitter med en låsering som må deles slik at den slipper fra selve drivakselen. Da er det bare å dra kunten av. Lett som en plett...

Nå ruller iX igjen og alle er glade!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...