Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Vart endelig noen timer i garasjen idag etter mye dødtid pga lang leveringstid på noen deler samt mye arbeid utenom.

Har som sagt gått bort ifra å lage innsug i stål pga tidligere nevnte årsaker som vekt og bearbeiding av røra for å få rette dim osv.

Har skaffa alu deler som eg skal lage innsug av,minuset med dette designet mitt er at plenumet kommer høyt opp i motorrommet :evil: Liker det lite,men blir det for gale lyt en bygge nytt og bedre engang seinere. Første prioritet er å få bilen igang ihvertfall!!

Først gjøremål var å sette motor i vater slik at resten av rør-koblingsskjøtene kan vatres opp mot hverandre.

Deretter kappe innløpsrøra i rett lengde og vinkel slik at 90 benda går klar av railen og samtidig er i vater mot nedre del av plenumet.

v3evo1qlwpvngncfwbp6.jpg

k3w5qbpgn37dbeyz20w9.jpg

I mangel av AC Tig må en bruke McGyver-teip for å holde skjøtene :wink:

scg25an5bjq66ndj9kuo.jpg

9viv87otjs1p2kfvm02j.jpg

Tydeligvis gjort noe riktig med kappsaga da railen hadde grei klaring til benda :santa:

3s50wxzj7olo5q8o3n5e.jpg

Neste blir å slisse røra som danner ytterveggene og kappe plater til plenum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanskr: Gjør så godt en kan,men har lite tilgang til maskineringsverktøy så derfor noe treg fremgang ;) Men håpet vedvarer om å få den igang i år!

Hyggmaister: Føles ikkje alltid slik at eg veit hva eg gjør hehe...

Skulle få sveist innsuget i helga,men hørte aldri noe mer fra han som hadde apparat :?

Så imorgen skal eg til Førde på etterkontr med Peugeoten,så skal innom div firmaer og høre på pris på AC Tig apparat,ellers blir en jo aldri ferdig! :evil:

Er klar over at desse er svindyre,men ettersom alu sveisinga blir minimal kontra stål så lurer eg på å investere i et "billigere" apparat fra Tyskland via Ebay til dette.

Er 2 års garanti på apparatet.

EDIT: Link til apparatet http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

6dnbudev9lkmrrh56yzx.jpg

Technische Daten

Spannung 230Volt +/-10%

Frequenz 50-60Hz

Leistung 4,5 KVA

Amperebereich 10-200Ampere stufenlos regulierbar

Preflow 0-2Sek

Slope down 0-10sek

Postflow 0-10sek

max Schweißstärke 10mm

Gewicht 20kg

Maße 493x330x320

5dzfrut8cd4911gg3sjm.jpg

Noen her med bedre sveise-erfaring enn meg som kan uttale seg om desse talla? Er vel intermittensfaktoren som betyr mest har eg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det här insugsbygget måste följas =)

Ska bli läckert o se hur det blir på en 12:a!

Tips är att prova sig fram ang svetsningen, använd några "spillbitar" och tuna in inställningarna på. Kan nog skilja en hel del från det ena materialet till det andra (legeringar med mera).

Hinner du ut med den till i sommar? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja innstillinger og sveisinga skulle nok gått bra dersom eg hadde hatt apparat til dette ;) Er et problem som eg prøver å løse nå.

Håper å få gjort mest mulig før sommeren,men tør ikke love noe som helst da eg veit hvordan det kan gå hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja litt har det blitt,bedre å gjøre det skikkeligt 1 gang en halvgjort flere ganger ;)

Har bestilt et AC/DC Tig apparat(ikke det som linket til ovenfor,useriøst!) sammen med en kompis,så da blir det ordnings på innsuget håper eg. Ankommer desverre ikke før rundt Mars pga tomt på lager...

Så da var planen å avvente med dette og heller bruke DC Tig'en eg allerede har til å bygge kollektorene og grenrøra ferdig,men har fått et problem..

Et vannrør i huset mitt har gitt faen og bestemt seg for å kaste innholdet sitt rundtom i vegger og gulv,og dermed bidra til min kommende fattigdom....har forsikring,men med avkortning ettersom forsikringsselskapa gjør slikt når de mistenker frostspreng sjøl om dette ikke nødvendigvis er tilfellet,så kan dette bli dyrt å få istand igjen. Time will tell....

Jaja...

On the brighter side så har eg fått dreia meg 2 motorfester og 1 girkassefeste i Delrin nå på 24mm som skal plates med 5mm alu over og under,så ting begynner å bli komplett,klart til tilpassing av motor og gir i bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom alle 45 sidene, og koste meg frå side 1 :) må gratulere med godkjenning :D og håper de går bra med helsa :) blir ikke no bilskruing vet du viss man har gåen rygg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom alle 45 sidene, og koste meg frå side 1 :) må gratulere med godkjenning :D og håper de går bra med helsa :) blir ikke no bilskruing vet du viss man har gåen rygg :(

Morsomt at du likte lesestoffet :)

Sliter med ryggen ja,operasjon nr.2 virket noen mnd og siden har det gått heller dårlig...strever med det meste faktisk,ting som andre tar for gitt,eksempelvis å stå oppreist og bevege meg i over 30 min er hardt,og bøye ryggen er til tider nyttesløst uten støtte.

Men har det heldigvis langtifra så jævligt som tiden før operasjonen !! :) Så har fortsatt håp selv om det går sakte med meg :)

hmm.... blei det ebay-apparat, eller fra importtech?

Det ble ikke Ebay apparat nei,firmaet som solgte dette i Tyskland svarte meg ikke på de spørsmåla eg hadde angående dette apparatets spesifikasjoner,garanti osv. Da blir det for useriøst.

Har kjøpt fra Importtech ja,da eg fikk tilfredsstillende svar fra han angående apparatet og dets 2 årige garanti.

Stiller litt sterkere når det er kjøpt i Norge også(så lenge de ikke går konkurs vel og merke hehe..).

Men får ikke apparatet før i mars måned,så vil begynne på eksosdelen av prosjektet da eg har Tig apparat til dette fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...