Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
Har lest gjennom tråden din, og må bare si at jeg er imponert over kunnskaper, pågangsmot og alt! Konge bygg :) Håper ryggen din er bedre, ille å ha problemer med ryggen..

Formen er veldig varierende,men tar ei økt så ofte eg klarer og har anledning. Blir ofte lite tid når eg driver eget firma i tillegg.

Men satser seff å komme i mål tilslutt :wink:

såg foresten m3'en din her for ikkje so lenge sida gjekk godt den !!!!!!

Ved Statoilen antar eg? Meiner eg såg deg og din V-buldrende 5'er der også.

Må jo få blåst utav litt vinterlagringssot hehe..

Ellers er det blitt gjort lite&ingenting ettersom eg kjøpte meg en gammel båt ifjor med tilhørende gammel utenbordsmotor type Mercury 40hk.

Denne holder eg på med overhaling på,og ettersom den er gammel,laga i alu og gått i sjø i alle sine dager så har en alle ingrediensene for det en mekaniker hater mest : fast-irra bolter(stål hater alu,og salt gjør saken enda verre igjen..)

Dette resulterer i at alle bolter må brennes ut,noen knakk seff også og måtte borres og gjenges på nytt!

Girhuset har fått nye lager og shimset girene på nytt,motor har også fått nye lager,honing og ringer så er i prosessen med montering.

yv26zcbp6hwjn587aaj0.jpg

w90qiyjrxw7inywscex8.jpg

cgnygngfzrv5gvo5tw7i.jpg

hnupimfded1ux1y6i6wm.jpg

k6d72zmyo2iku1txjrpx.jpg

w5izhkhsrgm7t1neb7j0.jpg

Iferd med å monteres sammen igjen :mrgreen:

te8u3uh9urkwy1zqhol7.jpg

Når denne engang blir sjøsatt har eg igjen plass i garasjen til å fortsette med V12'n !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for det ! :D

Jau har jo vært på nippet til å gi opp av og til,blir lei til tider,spesielt når det er såpass mye arbeid som med denne :lol:

Men er bare å ta ei lengre pause innimellom so kommer lysta som regel tilbake. Er en slik pause nå da eg er litt lei av skruing etter å ha overhalt påhengsen på båten. =;

Bygget den likegodt om til el.start samtidigt,vart lei av å dra i snora :tongue:

Er forresten allerede sjøsatt og ferdig innkjørt,så satser på at lysta kommer tilbake til å fortsette med femmer'n :mrgreen:

3myh9jt737dxowz9fk6w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade missat tidigare att du börjat bygga grenrör, det var ju en fin början!

Hur går det med bilen nu? Är det bara skruvning i båten som gäller nu i sommar? ;)

Tänkte höra om jag fick be dig om en tjänst, jag håller på och bygger en countach replika också utöver bmwn. Har funderat på att sätta i en bmw 750 motor, men jag vet inte vilka mått det är på den.. om den ryms?

Tror du att du har möjlighet att mäta längd och bredd på ett ungefär på din motor? Det skulle vara schysst!

Mvh

Cristofer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade missat tidigare att du börjat bygga grenrör, det var ju en fin början!

Hur går det med bilen nu? Är det bara skruvning i båten som gäller nu i sommar? ;)

Tänkte höra om jag fick be dig om en tjänst, jag håller på och bygger en countach replika också utöver bmwn. Har funderat på att sätta i en bmw 750 motor, men jag vet inte vilka mått det är på den.. om den ryms?

Tror du att du har möjlighet att mäta längd och bredd på ett ungefär på din motor? Det skulle vara schysst!

Mvh

Cristofer

Tjenare! :mrgreen:

Er 99% ferdig med den ene kollektoren,skal kun sveise fast flensen på den. Forferdeligt kjedeligt arbeid å tilpasse røra for hånd,skulle hatt en skikkelig mal og en skikkelig sag så en hadde sluppet å slipt og tilpassa så jævligt... :cry:

Ellers har det skjedd lite med bilen annet enn at eg har montert opp girkassa for å tilpasse komponenter rundtom i motorrommet i sammenheng med grenrørsmontering og turboene.

Båtmotoren er ferdig,venter på kalesjen til båten. Men etter all jobbinga med båtmotoren + div annet så er eg nokså lei av å skru generelt,så eg kommer til å ta meg en sommerferie borte fra garasjen.

Men kansje Rudskogen(viss eg reiser) vil gi meg nytt pågangsmot og energi til å få ræva i gir igjen :lol:

En må av og til bevilge seg pauser for å unngå å bli aaaaltfor leie vettu :wink:

Lengde og bredde kun på selve motoren? Det kan eg sikkert ordne,men har ingen innsugs- eller eksosmanifoiler på den nå,så kan kun måle selve motorens dimensjoner. Blir jo litt ekstra bredde med de komponentene..

Good enough?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...