Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Holder på med å rive diverse vegger i huset for tida da eg hadde vannlekkasje i vinter og må derfor skifte hele røropplegget i huset :evil:

Skjer alså lite med bilen for tiden,men satser på å ta opp igjen arbeidet når anledningen byr seg.

Kan legge ut noen bilder av ene halv-ferdige kollektoren som eg laget tidligere i sommer,men som har blitt ståendes siden da..

Resultat av pappmal,vinkelsliper og tig sveis :roll: :

fxt7u635fh3cx31h2bmp.jpg

g1v2l7sz2spvkcg07yi1.jpg

Ser litt skeiv ut i bunn,det er fordi den ikke er avretta i bunn mot T4 flensen som skal sveise på der,så det er høydeforskjell på røra.

Men vart ikke helt fornøyd med finishen og passformen så blir sikkert til at eg lager 2 nye. Var tross alt min første kollektor :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomaz: Mye er muligt,men føler det er litt tvilsomt at den er godkjent med 600hk mht min erfaring med prosessen ang godkjenning osv. Kompressor kansje,men såpass med effekt....mer tvilende :wink: But then again,u never know.

Jørgen: Har 2 tig apparat,brukte AristoTig'en til denne kollektoren,men har flett nytt ac/dc tig apparat som kan sveise alu,men har ikke prøvd dette apparatet enda.

Har selv aldri prøvd å sveise alu,men skal som sagt gjøre et forsøk når eg kommer til innsugsrøra og plenumet som blir laga i alu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...du skulle bare sett meg i aksjon,tror du hadde flira godt :lol: Ser ut som en gamling på 90,krokrygga og fæl til tider,og da blir arbeidsoppgavene rimeligt rare i utførelsen :lol:

Men har heldigvis endel hjelp fra familien med arbeidet i huset :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et fantastisk prosjektet, dette tror jeg blir jævlig bra når det er ferdig, også å få det godkjent da!!! :-) beundrer ditt pågangsmot med tanke på ryggplagene du har hatt og fortsatt har, og all den brev skrivingen og jobbingen med bt for å få de til å bli med på prosjektet. du har nok truffet på en som er interessert i bil/motor bygging :-)

er ikke noen liten jobb det heller!!!! har lest alle 48 sidene nå og det var virkelig gøy å lese, tror nok du kunne skrevet bok om bil/motor bygging :-) synd du sliter med ryggen og at det ikke ble bra etter den siste operasjonen!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker Tore_S,er ikke akkurat det enkleste å gjøre noe som helst egentlig når ryggen er såpass dårlig,er jo fundamentet til de fleste kroppsfunksjonene den :wink:

Var vel heldig med godkjenninga ja,men var bestemt på å ikke godta et nei uten skikkelig grunngiving iallefall! Det var et urokkeligt punkt :mrgreen:

Å skrive bok om bil,motor og ombygging har vært nevnt før i denne tråden,men kom vel fram til at knotinga mi mellom nynorsk og bokmål hadde nok blitt for mye for korrekturskriveren hehe..

Etter planen ser det ut til at eg farter til Rudskogen på G.Bil-treff i september,det vil nok hjelpe til med iveren etter å sette igang igjen med doningen,men har desverre fortsatt endel igjen å gjøre i huset mht vannrør&tilhørende oppussing,må nesten prioritere dette først for å få et beboeligt hus til vinteren :whatever:

Og blir ikke ryggen noe dårligere utover,så blir det fortsatt arbeid med denne etter den tid :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...