Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hadde innbrudd i bilen min for ca 1mnd siden, og de hadde prøvd å bryte opp låsene på fører og passasjer døren, slik at sylinderne ble helt ødelagt. De kom seg inn i bilen ved å knuse en rute.

Har hatt bilen på verksted nå og de har montert nye sylindere på begge sider. Men problemet er at når du vrir om nøkkelen og låser så låser den seg oppatt med en gang. Du må så vri om nøkkelen en gang til, så blir den låst. Verkstedet fant ikke ut hva som var feil. Noen som har opplevd noe liknende..?

Skrevet

Har akkurat samme problemet på min. Men bare på fører siden. Jeg bruker ikke nøkkelen da jeg har defa alarm, det er ikke motoren som låser opp igjen dørene. Prøvde å bytte den på min og feilen var der enda.

Skrevet
Har akkurat samme problemet på min. Men bare på fører siden. Jeg bruker ikke nøkkelen da jeg har defa alarm, det er ikke motoren som låser opp igjen dørene. Prøvde å bytte den på min og feilen var der enda.

Ser du har det på kun en dør men ellers kunne det vært defa alarmen som var aktivisert med funksjonen som låser f,eks dørene etter 1min. Link her.

Skrevet

Har akkurat samme problem når det gjelder å låse og låse opp. Av og til så låser den seg opp igjen når man skal låse den, og den låser seg igjen om man prøver å låse opp. Så man må liksom "låse" to ganger. Har defa-alarm om det har noe betydning.

Defa = FTL

Skrevet

jeg ble kvitt dette på min 89 og fruens 94 da jeg tok av dørtrekkene smurte opp låsene både på sylinderdelen og festedelen/låseslåen

Brukte en tykkere flytende grease på sylinderdelen og en tynnere til slådelen Så festet jeg wieren som går til utløserhåndtaket på innsiden av døren med nye klips å sørget for at denne ikke var for stramt eller at klipset skled/flyttet seg framover/hoppet av.

lite problemer med dette etter denne kuren Tok samme runden på begge baklukene etterpå. Samme der med to stag som ikke må være for strramme eller slakke. Kan være lønt å enten bytte eller smøre opp sylinderhuset og mekanismen (alt av vridbare deler/stag) der med molybenfett den renner ikke vekk eller stivner ved kulde Ikke bruk tynn låsolje Trekomponents tynn + litt tykkere olje og parafin? Starten på slitasje og utvasking av fettet i låsen tror nå jeg

h Pedro

Skrevet

Er klar over dette glenno. Alle dørene blir låst opp, men de låser seg automatisk etter 1 sekund. Og jeg har sjekket det er noe i låsen som henger litt på førerdøren, mest sannsynlig etter "innbruddet". Er ikke noe jeg gidder å knotte med da jeg har en fungerende fjernkontroll ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...