camxer Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 Ser ut som det er på tide med en update Grunnet eksamener på universitetet og en hel del jobbing har det ikke skjedd så mye med prosjektet mitt siden sist. PÅ TIDE MED EN STOR UPDATE Av praktiske grunner har jeg kjøpt meg en hvit E34 520i manuell fra 1989 med bra interiør og ikke altfor mye rust. Denne bilen skal brukes som prosjektbil slik at jeg slipper å ende opp uten bil. Så planen er å montere M60B30 motoren med manuell girkasse (har noen en slik til salgs er det bare å ta kontakt) og kompressor. Bilen skal heller ikke godkjennes hos bt og skal brukes som bane/morrobil. Alle delene som handlet inn pluss litt nytt (kommer bilder update senere) skal brukes på denne bilen. Har skaffet meg motorkran og stativ også Arbeidet begynner forhåpentligvis etter jeg kommer tilbake fra ferie i august.
camxer Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 Har tenkt aa kvitte meg med rusten paa kanalen helt ved venstre forskjerm og lurer paa om det er noe saerlig vanskelig aa sveise selv etter aa ha faatt hjelp/opplaering av en kompis som er sveiser?
Gjest Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 rått prosjekt har selv to e34 digger disse bilene er kjekt og se at det er noen som har litt fete prosjekt på gang
GiljeN Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 så det e din bil den så står der nere har du fått tilatelse til og sette den der? eller bare parkert ann der ?: )
camxer Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 Den skal flyttes på parkeringsplassen her oppe der vi har vår egen plass, men siden det var så mange besøkende til naboene her så ble den parkert der midlertidig. Kjenner noen folk der nede og de sa at det var ok og den skal uansett ikke stå der i evigheter
camxer Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 Bah, bruksbilen min (E34 520ia M50) ble ganske rar nå. Først er den helt ok og så etter sånn maks to minutter med kjøring vil den ikke opp på turtall, smeller i potten og motoren vibrerer "pulserende" helt til den blir litt varm og da er alt bra igjen. Det skjer uansett om bilen står i drive eller park/nøytral. Er det veivsensor/kamsensor eller noe annet som lambda f.eks som tuller? Giljen, hvor mye koster det for diagnose hos dere på bavaria?
GiljeN Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 viss du snakke me andre naboen din i volvoen vettu. så ordne nokk han noe
camxer Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Snakke med han om diagnose? Trodde ikke at han var mekaniker hehe Har kjøpt 440cc dyser fra usa nå Forresten, hvis noen har autodata og muligheten til å sjekke tiltrekkingsmoment på både veiv og rådelager fra en M60B30 så ville det vært supert Etter jeg har fått bytte veiv og rådelager blir det lakkering av motor så skal lakkere blokken og luftmanifold i fullglans hvis og toppene i matt svart. Hvis det er noen her med en E34 530 eller 540, ville jeg vært veldig takknemlig hvis en av dere tok bilde av motorrommet der klimakompressoren er og legge det ut her. Har tenkt å feste kompressoren min der og vet ikke om det er så god plass med en så svær motor hehe.
Roger Rabbit Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 hva med gjenopplivning?? kan få bilder av motor rom med m60b30 av meg om du fortsatt er her??
camxer Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Prosjektet er dødt ja... Den blå ble til slutt bygget om av en bekjent for meg til M50B30 stroker, E36 M3 5trinns manuell, sperrediff fra en 730 og de 850csi bremsene. Ble en ganske kjekk bil, men fikk problemer med at den gikk varm og nå er den solgt videre, men ligger i gode hender. Nå har jeg en svart 98/99 mod E39 523iA sedan med svart sportinteriør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå