Gå til innhold

camxer's E34 520i -> 530i V8 roots kompressor prosjekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som det er på tide med en update :lol:

Grunnet eksamener på universitetet og en hel del jobbing har det ikke skjedd så mye med prosjektet mitt siden sist.

PÅ TIDE MED EN STOR UPDATE

Av praktiske grunner har jeg kjøpt meg en hvit E34 520i manuell fra 1989 med bra interiør og ikke altfor mye rust.

dsc0074t.jpg

dsc0076u.jpg

Denne bilen skal brukes som prosjektbil slik at jeg slipper å ende opp uten bil. Så planen er å montere M60B30 motoren med manuell girkasse (har noen en slik til salgs er det bare å ta kontakt) og kompressor.

Bilen skal heller ikke godkjennes hos bt og skal brukes som bane/morrobil. Alle delene som handlet inn pluss litt nytt (kommer bilder update senere) skal brukes på denne bilen. Har skaffet meg motorkran og stativ også :)

Arbeidet begynner forhåpentligvis etter jeg kommer tilbake fra ferie i august.

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har tenkt aa kvitte meg med rusten paa kanalen helt ved venstre forskjerm og lurer paa om det er noe saerlig vanskelig aa sveise selv etter aa ha faatt hjelp/opplaering av en kompis som er sveiser?

Skrevet

rått prosjekt har selv to e34 :) digger disse bilene er kjekt og se at det er noen som har litt fete prosjekt på gang

Skrevet

Den skal flyttes på parkeringsplassen her oppe der vi har vår egen plass, men siden det var så mange besøkende til naboene her så ble den parkert der midlertidig. Kjenner noen folk der nede og de sa at det var ok og den skal uansett ikke stå der i evigheter ;)

Skrevet

Bah, bruksbilen min (E34 520ia M50) ble ganske rar nå. Først er den helt ok og så etter sånn maks to minutter med kjøring vil den ikke opp på turtall, smeller i potten og motoren vibrerer "pulserende" helt til den blir litt varm og da er alt bra igjen.

Det skjer uansett om bilen står i drive eller park/nøytral.

Er det veivsensor/kamsensor eller noe annet som lambda f.eks som tuller?

Giljen, hvor mye koster det for diagnose hos dere på bavaria? ;)

Skrevet

Snakke med han om diagnose? Trodde ikke at han var mekaniker hehe

Har kjøpt 440cc dyser fra usa nå :P

Forresten, hvis noen har autodata og muligheten til å sjekke tiltrekkingsmoment på både veiv og rådelager fra en M60B30 så ville det vært supert :)

Etter jeg har fått bytte veiv og rådelager blir det lakkering av motor så skal lakkere blokken og luftmanifold i fullglans hvis og toppene i matt svart.

Hvis det er noen her med en E34 530 eller 540, ville jeg vært veldig takknemlig hvis en av dere tok bilde av motorrommet der klimakompressoren er og legge det ut her. Har tenkt å feste kompressoren min der og vet ikke om det er så god plass med en så svær motor hehe.

• 1 year later...
  • 7 months later...
  • 10 months later...
Skrevet

Prosjektet er dødt ja...

Den blå ble til slutt bygget om av en bekjent for meg til M50B30 stroker, E36 M3 5trinns manuell, sperrediff fra en 730 og de 850csi bremsene. Ble en ganske kjekk bil, men fikk problemer med at den gikk varm og nå er den solgt videre, men ligger i gode hender.

Nå har jeg en svart 98/99 mod E39 523iA sedan med svart sportinteriør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...