Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kast på kopp i titan også ta et rør og hekt på skrue redskapet, lengre rør -> mer moment.

Dette med sveising og skruing er bare tull, jallamekk alla svigerbror kaller jeg det. Husk at bremseskjold skal lede luft til bremsene og forhindre at det kommer masse møkk og skitt på de.

Banker du ut navet ødelegger du mest sannsynlig lagret uansett, er lagret mye slitt vil det også gå i stykker pga. slark. Press det ut med jevnt trykk på alle kanter så skal det gå bra.

Skrevet

nå har jeg samme jævla problemet på min e30 :S

Muttertrekkeren min får den ikke opp, og prøver jeg med pipe og latmann så glepper den bare over. helvetes dritt.. noen tips her? har hatt på masse rustløser og dritt.. men dritten rikker seg ikke.

Men den er 30 mm ikke sant? var så jævlig slarkete

Skrevet
Kast på kopp i titan også ta et rør og hekt på skrue redskapet, lengre rør -> mer moment.

Dette med sveising og skruing er bare tull, jallamekk alla svigerbror kaller jeg det. Husk at bremseskjold skal lede luft til bremsene og forhindre at det kommer masse møkk og skitt på de.

Banker du ut navet ødelegger du mest sannsynlig lagret uansett, er lagret mye slitt vil det også gå i stykker pga. slark. Press det ut med jevnt trykk på alle kanter så skal det gå bra.

Dette va for og gi han eit tips.

Viss du kapper og montere de so kommer de på nett same plassen og kommer til og stå nett likt som om du hadde tatt av navet. Kommer og til og gjere nett den same nytten. Bare at de er kappa eit spor i de, og spart tid og penger på kansje og risikere og øydelegge lager.

Skrevet

Ser ut til at det er snakk om stikkaksel mutter / og få ut navet, litt om hverandre her.. Nav skal presses ut, ferdig med det. Har man ikke tilgang til presse så presser man like bra med avdrager metoden jeg nevnte. det blir da javnt press (husk pipe mellom nav og avdrager). Tar tid, men sjangsen for skade er mindre.

Om lager er godt slitt så går det i stykker uansett. Og ha slark i lager er ikke bra, så det burde da stått på "byttelisten" uansett.

Mutter til stikkaksel itter godt, viktig og ta av låseblekket som ligger rundt mutter. Gjør man ikke det så vil pipe blandt annet bare gleppe. De materielle skadene er da ett faktum. Noen ganger må man ty til muttertrekker som er av større type enn det man finner på ett f.eks "vanlig" hobby verksted.

Skrevet

Du må bruke varme, gjorde akkurat det samme på min e30, først lånte jeg en større trekker på jobben (700nm) og så varmet jeg opp muttern, da gikk det fint :P , biltema trekkern min hadde ikke tjangs :(

Skrevet

huff :( Nå har jeg brukt varme og stor trekker, og dro hele mutteren i fillebiter. På BEGGE sider.

Er det ingen vei tilbake nå eller? Må jeg av med bærearmen eller finnes det noen inne her som har noen fikse ideer?

Skrevet

har prøvd latmann,muttertrekker og varme. nå er mutteren ødelagt:P hehe..

Kommer jeg til med noe kappeskive inni der da?navet er jo rundt mutteren. Må eventuelt bruke en fres av noe slag da?

Vet ikke hvor hardt godset er jeg.

Skrevet

Du kan jo prøve å drille inn flere hull i mutteren for å svekke godset... Deretter tar du meisel og hammer og banker den ut (mot venstre) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...