Gå til innhold

litt røyk fra eksosen 5 sekunder under oppstart


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke snakk om blå røyk vel? Kan være at det har dannet seg en del kondens, men det er litt rart hvis det er bare fem sekunder... Min ryker en del når det er kaldt, men har hørt at det er vanlig med bmw seksere...

Skrevet
Noen som kjenner til Omega 917 oljelekkasjestopper?

Kan det hjelpe på en motor som bruker olje? (det lekker ikke noe sted, går sannsynligvis i forbrenningen).

Jeg har bare gode erfaringer med Omega 917, koster skjorta, men er bra. Den tiden jeg kjørte Volvo var jeg storforbruker av Omega 917 :P

Skrevet

jeg har faktisk brukt 10,5 liter olje totalt siden jeg startet opp motoren (inkl å fylle opp motoren første gang da med 6,5 liter) Det blir 4 liter på 2000 km eller noe.. Jævli rart at den ikke ryker av eksosen da .. Og ingenting lekker ut!

(Dette er felleskjøpet-olje , helsyntetisk 5W40)

Skrevet

når jeg står stille og ruser opp motoren(varm motor) til 5-6.000 RPM kjapt så kommer det blågrå lett røyk i det jeg trøkker gassen i bånn. Det lover vel ikke bra....

Jeg sjekka om det var trykk i peilepinnen, det var det ikke. Det var faktisk sug.. Tok en pose over peilehullet og startet motoren. da sugde posen seg sakte sammen. Så da er det hvertfall ikke gjennomslag fra stemplene.. eller?

Håper det er så enkelt som å bytte ventiltetninger.

Skrevet

det som er så forbanna rart er det ikke er stabilt. plutselig sluttere den å bruke olje, ... Æsj. gamle m40-en brukte ikke en dråpe på 30.000 km. :(

Får prøve med omega og se om det hjelper:):)

Skrevet

har testa mer nå, og det ryker når jeg slipper gassen og gasser på igjen. ikke i det jeg gir gass altså. og når jeg slipper gassen helt og lar den gå tilbake til tomgang slutter det å ryke etter 5 sek. Stempelringer eller ventiltetninger? som sagt i en annen tråd så er det ikke trykk i peilepinnen, det er faktisk littegrann sug der.

Skrevet

grunnen til att det ikke er trykk i bunnpanna er jo att slangen fra toppdekslet går jo rett i innsuget.. så den "suger" jo ut alt trykket som event skulle vært der

Skrevet

fått tak i Omega 917 nå, skal teste om det funker::o)

Hvis ikke så blir det skifte av ventiltetninger. Men som sagt tidligere her, det er vel ofte en grunn til at tetningene er gåene, og det er vel som oftest selve ventilstyringen som er rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...