Gå til innhold

litt røyk fra eksosen 5 sekunder under oppstart

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til Omega 917 oljelekkasjestopper?

Kan det hjelpe på en motor som bruker olje? (det lekker ikke noe sted, går sannsynligvis i forbrenningen).

Jeg har bare gode erfaringer med Omega 917, koster skjorta, men er bra. Den tiden jeg kjørte Volvo var jeg storforbruker av Omega 917 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk brukt 10,5 liter olje totalt siden jeg startet opp motoren (inkl å fylle opp motoren første gang da med 6,5 liter) Det blir 4 liter på 2000 km eller noe.. Jævli rart at den ikke ryker av eksosen da .. Og ingenting lekker ut!

(Dette er felleskjøpet-olje , helsyntetisk 5W40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg står stille og ruser opp motoren(varm motor) til 5-6.000 RPM kjapt så kommer det blågrå lett røyk i det jeg trøkker gassen i bånn. Det lover vel ikke bra....

Jeg sjekka om det var trykk i peilepinnen, det var det ikke. Det var faktisk sug.. Tok en pose over peilehullet og startet motoren. da sugde posen seg sakte sammen. Så da er det hvertfall ikke gjennomslag fra stemplene.. eller?

Håper det er så enkelt som å bytte ventiltetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testa mer nå, og det ryker når jeg slipper gassen og gasser på igjen. ikke i det jeg gir gass altså. og når jeg slipper gassen helt og lar den gå tilbake til tomgang slutter det å ryke etter 5 sek. Stempelringer eller ventiltetninger? som sagt i en annen tråd så er det ikke trykk i peilepinnen, det er faktisk littegrann sug der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...