jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 La nå merke til at når jeg starter opp 325-en så ryker det svakt fra eksosen i ca 5 sekunder etter start. Er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 Noen som kjenner til Omega 917 oljelekkasjestopper? Kan det hjelpe på en motor som bruker olje? (det lekker ikke noe sted, går sannsynligvis i forbrenningen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Det er vel ikke snakk om blå røyk vel? Kan være at det har dannet seg en del kondens, men det er litt rart hvis det er bare fem sekunder... Min ryker en del når det er kaldt, men har hørt at det er vanlig med bmw seksere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Noen som kjenner til Omega 917 oljelekkasjestopper?Kan det hjelpe på en motor som bruker olje? (det lekker ikke noe sted, går sannsynligvis i forbrenningen). Jeg har bare gode erfaringer med Omega 917, koster skjorta, men er bra. Den tiden jeg kjørte Volvo var jeg storforbruker av Omega 917 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 er ikke blå røyk nei, mer lett grå. Men det gir seg med en gang . Lurer fælt på hvor det blir av olja mi:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 jeg har faktisk brukt 10,5 liter olje totalt siden jeg startet opp motoren (inkl å fylle opp motoren første gang da med 6,5 liter) Det blir 4 liter på 2000 km eller noe.. Jævli rart at den ikke ryker av eksosen da .. Og ingenting lekker ut! (Dette er felleskjøpet-olje , helsyntetisk 5W40) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Vel, hvis det ikke er synlig lekkasje har du vel enten gåen topppakning eller slitne ventiltetninger.....rart det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 har nettopp byttet pakning da, og motoren går helt rent og jevnt. skal prøve omega 917, håper det hjelper på tetningene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 ja, skader aldri å prøve. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 når jeg står stille og ruser opp motoren(varm motor) til 5-6.000 RPM kjapt så kommer det blågrå lett røyk i det jeg trøkker gassen i bånn. Det lover vel ikke bra.... Jeg sjekka om det var trykk i peilepinnen, det var det ikke. Det var faktisk sug.. Tok en pose over peilehullet og startet motoren. da sugde posen seg sakte sammen. Så da er det hvertfall ikke gjennomslag fra stemplene.. eller? Håper det er så enkelt som å bytte ventiltetninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 bare riv ut speil og kjør uten å tenke på det kan vel være dårlige stempelringer og slikt... prøv å kjør på 10w-40 og se om det hjelper ved oppstart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 det som er så forbanna rart er det ikke er stabilt. plutselig sluttere den å bruke olje, ... Æsj. gamle m40-en brukte ikke en dråpe på 30.000 km. Får prøve med omega og se om det hjelper:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 har testa mer nå, og det ryker når jeg slipper gassen og gasser på igjen. ikke i det jeg gir gass altså. og når jeg slipper gassen helt og lar den gå tilbake til tomgang slutter det å ryke etter 5 sek. Stempelringer eller ventiltetninger? som sagt i en annen tråd så er det ikke trykk i peilepinnen, det er faktisk littegrann sug der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 grunnen til att det ikke er trykk i bunnpanna er jo att slangen fra toppdekslet går jo rett i innsuget.. så den "suger" jo ut alt trykket som event skulle vært der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 fått tak i Omega 917 nå, skal teste om det funker:) Hvis ikke så blir det skifte av ventiltetninger. Men som sagt tidligere her, det er vel ofte en grunn til at tetningene er gåene, og det er vel som oftest selve ventilstyringen som er rom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå