Koffer Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Kjøpte meg en 320 e30 1984 for rundt ett halvt år siden! Planer for bilen: Ta det som er av rust Lakkere Bytte alle foringer 25% diff brems (ønskes kjøpt) Sandblåse og pulverlakkere understell (Bærearmer,bærebro,diff) Sportstoler Felger/senk M tech 1 rundt hele (kjøpt) m20b25 (kjøpt) (skal trimmes, usikker på hvor mye og hvordan) Bruks bil har jeg allerede, en 320ci e46 1999 mod. Så e30'n er ikke noe haste prosjekt, tar det som lønninger og tiden strekker til Hadde sett for meg rundt 2++ hk i den. Tar gledlig mot TIPS og RÅD!! Jeg er SNEKKER ikke mekaninker, men skulle kanskje gått mekken?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Riktig sagt! Tro gjør man i irka, og kirka går man faen meg ikke i!!! Du har ja mange muligheter her.... Jeg er ikke sikker på hvor mye du henter ut av 2 literen med turbo, men noe er det jo. Men klart, 325 med turbo sparker godt fra, da vil du nok MULIGENS klare å nærme deg 230-250 hk. Hvordan er resten av bilen da? E30`er fra tidlig 80 pleier jo å være nok så angrepet av rust, selv om du ikke ser dette fra "overflata". Holder selv på med en 320 fra 1986 nå. (i skrivende øyeblikk venter jeg på at klarlakk-strøk nr 1 skal størkne på bagasjelokket). Jeg har startet med å pusse opp hele bilen, skjære ut rust og sveise inn nytt. Har faktisk brukt hele sommeren på bakenden av bilen. har ikke gidda å lage noe prosjekt-tråd enda, men det kommer nok! Sleng gjerne ut noen bilder av bilen din da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 Jeg kjøpte bilen for bare noen dager siden, det er ikke så ille mye rust, men ille nok til at jeg må ordne det. Min første prioritering er faktisk å få bilen pen;) felger, senking, lakkering osv.. har levert skiltene, så har ihvertfall god tid. kan legge ut noen bilder jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Jada, det er nok lurt å ta det kosmetiske først, ikke bare med tanke på at man den skal bli pen, men at den skal bli i bra stand. Alt for mange som bare sparkler kjapt over rusten for å komme seg snarere ut på banen å kjøre. Det lønner seg ikke hvis det er et prosjekt du har tenkt å ha over tid, og en bil du vil ha gleden av. Da er det like greit å gjøre det skikkelig da du først gjør det! Bilder blir fint vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 virke som en grei e30 Vil ikke selge den til meg? kan legge på 2 lapper av det du betalte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 kommer denne bilen fra Trondheim? Var lik en jeg har prøvekjørt. Kompis som kjøpte den og solgte den sørover. Arti om du får bilen skikkelig istand. Blir færre og færre av disse bilene. Skal ikke ødelegge tråden din mer. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 virke som en grei e30 Vil ikke selge den til meg? kan legge på 2 lapper av det du betalte. Kjøpte den for 4500kr. Nei vil ikke selge den, men er veldi usikker på hva jeg skal gjøre med den da, sånn motormessig.. råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 kommer denne bilen fra Trondheim? Var lik en jeg har prøvekjørt. Kompis som kjøpte den og solgte den sørover.Arti om du får bilen skikkelig istand. Blir færre og færre av disse bilene. Skal ikke ødelegge tråden din mer. Lykke til Nei, den kommer fra fredrikstad, forrige eier var en eldre kar som hadde eid bilen i nesten 10år før han solgte den til meg. Gleder meg til å begynne på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Det første er og få tak i en B25 og starte bygget ditt på den. Det er den billigste og enkleste trimmingen av en 320 du kan ha (med effekt økning som faktisk ikke er tullball) Men får vel spørre det vanskelige spørsmålet, hvor mye har du lyst til og bruke? (dette beløp blr bestandig for lite, men kan gi en pekepinn på hva folk kan svare deg utifra ditt budsjett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Er flere M20 2.7 til salgs om dagen. Hadde godt for en sånn, da får du de hk du ønsker for en grei penge og en meget gøyall motor. Lykke til med go bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Det første er og få tak i en B25 og starte bygget ditt på den. Det er den billigste og enkleste trimmingen av en 320 du kan ha (med effekt økning som faktisk ikke er tullball) Men får vel spørre det vanskelige spørsmålet, hvor mye har du lyst til og bruke? (dette beløp blr bestandig for lite, men kan gi en pekepinn på hva folk kan svare deg utifra ditt budsjett) takk for svar;) Vet faktisk ikke, hvis ting går bra og jeg virkelig blir ivrig på dette prosjektet så er jeg villig til det meste. Jeg har ikke noe busdsjett, men tar det av lønnningene etterhvert. Så det er jo ett langtidsprosjekt. Men har absolutt ingen erfaring med E30. Har hatt E36 og eier nå E46, men har fortsatt ikke helt oversikt over E30. Men rundt 40 000 kr kanskje, aner egentlig ikke. Når BMW er den eneste hobby'n så må man jo ofre litt for akkurat det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Er flere M20 2.7 til salgs om dagen. Hadde godt for en sånn, da får du de hk du ønsker for en grei penge og en meget gøyall motor. Lykke til med go bilen. Trur det er en god ide selv;) Men hvor mye hk er det i den? sånn ca? takk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 ser vi har egentlig et ganske likt prosjekt gående, har en 86 325 som renoveres/trimmes, selv hadde jeg tengt og bygge om b25'en, uten turbo i første omgang:) mine planer: -dieselveiv og kortere stempler. (for og bli 2,7) -kvassere kam. -chip eller datasprut. -grenrør med eksosbånd. (kaldere eksos, mindre motstand, og når eksosen fra hver enkelt cylinder samles i færre rør lenger unna vil man få høyere oksygen-nivå i hver cyl pga mindre eksostrykk fra annen cyl) -kaldluftinntak. (temperaturen på lufta som suges inn er svært viktig, idiotskap og montere k&n filter midt i det varme motor-rommet) -porting og planing av topp. -(d)effektanlegg. (litt mindre motstand på eksosen, fint utsende men litt for mye lyd til tider) vet ikke hvor mye man skal klare og oppnå i hk ved og gjøre dette, bare tips:) kommer til og følge med litt her for og snappe opp flere gode ideer. skal få sveiset: inde og ytre bakskjermene, ytre kanalene og bakplata. var litt rust på for-skjermene også så de ble byttet, ellers orginal-fargen (burgunder metallic med et snev av perlomor), shadowline detaljer (sorte lister nyrer osv) store felger og MASSE senk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 ser vi har egentlig et ganske likt prosjekt gående, har en 86 325 som renoveres/trimmes, selv hadde jeg tengt og bygge om b25'en, uten turbo i første omgang:) mine planer: -dieselveiv og kortere stempler. (for og bli 2,7) -kvassere kam. -chip eller datasprut. -grenrør med eksosbånd. (kaldere eksos, mindre motstand, og når eksosen fra hver enkelt cylinder samles i færre rør lenger unna vil man få høyere oksygen-nivå i hver cyl pga mindre eksostrykk fra annen cyl) -kaldluftinntak. (temperaturen på lufta som suges inn er svært viktig, idiotskap og montere k&n filter midt i det varme motor-rommet) -porting og planing av topp. -(d)effektanlegg. (litt mindre motstand på eksosen, fint utsende men litt for mye lyd til tider) vet ikke hvor mye man skal klare og oppnå i hk ved og gjøre dette, bare tips:) kommer til og følge med litt her for og snappe opp flere gode ideer. skal få sveiset: inde og ytre bakskjermene, ytre kanalene og bakplata. var litt rust på for-skjermene også så de ble byttet, ellers orginal-fargen (burgunder metallic med et snev av perlomor), shadowline detaljer (sorte lister nyrer osv) store felger og MASSE senk:) Ser ut som vi har veldi mye til felles med prosjektene våres! Du har en STOR fordel, du har en B25. Og jeg har en B20:( Så min første prioritet er å få tak i en billig og bra B25. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne med... Motor og drivverk ELLER Lakkering og M-tech 2(shadowline)mm... Frister egentlig mest å begynne med det ytre. Men kjøpte bilen kun for noen uker siden. Og vi driver å bygger garage til den nå, så jeg får ikke begynt på bilen før det er ferdig. Virker også som at vi har rust på de samme stedene;) Kanskje ikke så rart men. Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå