mAZE Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Har du penger nok til å betale den cash, så sier det seg selv hva du skal gjøre.. Å låne penger lønner seg aldri. Billån har jeg heldigvis sluppet å ha de siste 10årene.
hauken Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 har du ikke nåla i veggen og må låne hele beløpet så bør du styre unna,hvis du er under 25,så koster sikkert dette skjorta å forsikre,og vedlikeholdet er ikke billig heller...
todleif Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Skal du ha lånet på 7 år, betaler du nok ein del renter på det! Som flere har pratet om, ta ein tur til lokalbanken og høyr med dei. Eg hadde ingen problemer med å låne penger til min bil, sjølv om den var 26 år når lånet starta. (litt spesiell bil, men ein m3 er vel litt spesiell bil og) I tillegg blir det litt i forsikring. (avhengig av alder, bonus og bustadplass) + litt i service/vedlikehold.
morteym Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Ja, mine øyebryn gikk i retning himmelen når jeg så uttalelsen om lån vs sparepenger. Det er vel ikke engang nødvendig å diskutere, men det lønner seg å ta det over 5 år istedetfor 7 pga det utgjør ikke så stor (merkbar) forskjell på avdraga, men du må betale tilbake i to år lenger, og summen totalt som du betaler tilbake blir mye høyere. Jeg har lån i Nordea, sikkert ikke det billigste lånet, men der får du maks 5 år hvis bilen er eldre enn 5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå