Skands1 Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Er giring på rattet i 535-en ja. Syns de er fantastiske på glattisen jeg. Ikke SÅ mye erfaring selv, men far kjører mye til hytta og der er han ofte én av få biler som klarer seg best på ekstremt vinterføre.. Elektronikken jobber godt og får bilen fram stort sett hele tiden
andreastrones Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 RS4 skrev: Skands1 skrev: Automaten klarer godt over 700Nm. Bilen er levert ny med full garanti med det dreiemomentet. Men hvis du skal dra campingvogn og dra på bånn pinne med tung last så kanskje du røyner automaten for mye og får klatt etter 100-150'km, men sånn i utgangspunktet skal den klare det...Meget fin bil kan du sei Hva er det på rattet? Ratt giring? Skands1 skrev: Men hvorfor skal du på nød og neppe ha firehjulstrekk? Føler firehjulstrekk er en sånn typisk "Audi-greie". Funker bra rett fram og 0-100 for da slipper du at antispinnen jobber noe sinnsykt som den gjør på tohjulstrekk. Men sånn ellers funker det like bra og plassere alle kreftene på bakhjula, om ikke bedre Har hatt flere biler med bakhjuls trekk der iblant Nissan 300zx med masse hk, og det blir for bare hjul spinn. Deriblandt så virker 4hj.trekken litt bedre der. Ihvertfall føler jeg det nå. Og fremkommeligheten er litt bedre på glatt føre. Hvordan er BMW på glatt føre? Har en liten bakke i gårsrommet, må ihvertfall komme meg opp den vis jeg skal ha bare bakhjuls drift. Det er nok kanskje litt Audi og 4hj.drift kanskje ja? Vet ikje helt. Jeg er nok ikke upartisk i denne uttalelsen, men den kommer nå likevel. Etter 10 år med quattro-tilhørighet, og med Audi som "eneste" tellende merke, må jeg rett og slett innrømme en overgang jeg aldri hadde trudd skulle komme. Etter å ha prøvd mye fra BMW's side (altså 535dA = 6.000 km, 530xdA 5.000 km, 730dA Individual = 5.000 km, 330xdA Coupe Hartge = 4.000 km, 330xdA Hartge = 3.000 km, og nå senest et par 530xda M-sport Hartge'er), så må jeg faktisk innrømme det at BMW har nok passert Audi med god margin...! Med noen utrolige motorer (super effekt, gunstig forbruk og muligheter for Hartge/AC-Schnitzer chip med full garanti) og noen fantastiske girkasser (altså nye typen..!), er nok en 5-serie med firhjulsdrift det beste du kan få kjøremessig! Men dropp 535dA. Selv om rundt 335 hk og et driemoment helt av en annen verden kan friste, skal 275 hk og 595 Nm holde i massevis. I hvert fall når du får dette kombinert med firhjulsdrift. Dermed får du kjøreglede hele året, uansett om det er tørr vei, isete vei eller regn! Selv om BMW, etter mitt skjønn, ligger noe bak Audi og deres førerrettede miljø i noen klasser, veier kjøreegenskapene og de tekniske finessene opp for dette, og gjerne vel så det. Med for eksempel Night Vision, Active Cruise med Stop & GO, et helt fantastisk High-End Sound System fra BMW Individual, og noen Komfortseter som er de beste i markedet, er det etter min mening ikke noe å tvile på. Kjøp en 530xdA av meg, fullproppet av utstyr. Jeg ordner ønsket chip til deg (enten Hartge eller ACS), og leverer den til deg på døren ferdig påsatt Nokian vinterdekk på orginale 17" alufelger. Bedre bil eller kjøp kan du nok ikke få Gå inn på websiden min, eller ta kontakt per PM for mer info.
Andreas1 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 andreastrones skrev: Selv om BMW, etter mitt skjønn, ligger noe bak Audi og deres førerrettede miljø i noen klasser... BMW var nok foran Audi på dette området i mange år helt til en gnom ved navn Christopher Edward Bangle (eller Chris Bangle blant kjennere) kom inn i BMW-systemet og ødela bilene... Vil du oppleve førerrettet miljø så prøv hva som helst designet før han fikk for stor innflytelse i designavdelingen. Han har for ordens skyld hatt påvirkning på E81, E82, E87, E88, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E63, E64 ,E65, E66 og E53...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå