AlXz Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Hey. Har problemer med varmetrådene i bakruta på en E36. Ser ikke ut til at det blir noe varme i det hele tatt, dugg forsvinner ikke! Bryteren funker, den lyser, hører klikk fra rele ved av/på. (Har testet med annet rele som skal funke også) Har målt spenningen på selve trådene i bakruta.., der er det 12V.. Men dette er uavhengig av bryteren. Er det noen som kan forklare litt åssen varmetrådene funker? Åssen er det med spenninger bak der når den er av / på? (Den "boksen" til antenner/varmetråder..???) Noe sted jeg kan sette 12V direkte på for å få testet trådene? (Så kan jeg evt. bare legge opp ny bryter..) Takker for alle svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 OPP! Noen tips til hva jeg skal måle..? Eller noe sted jeg kan sette på 12V direkte for å få varme i trådene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Det er vel ofte brudd på sjølve varmetrådene som er problemet. Men sia du har ingen i drift, kan det væra problem akkurat der overgangen ifra ledning til ruta er. Har aldri målt på vårmetrådene, so eg veit ikkje om det er enkelt å måle feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 Det er vel ofte brudd på sjølve varmetrådene som er problemet. Men sia du har ingen i drift, kan det væra problem akkurat der overgangen ifra ledning til ruta er. Har aldri målt på vårmetrådene, so eg veit ikkje om det er enkelt å måle feilen. Ser ut til å være kontakt mellom alle varmetrådene... Mener også å huske det var kontakt mellom ledningen som går inn på ruta og trådene. Noen som kan måle spenninger bak der med varmetråder av og på ?? Det hadde vært jævlig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Har du ikkje fått tips til imåro, so skal eg ta nokre målinger. (eller mandag viss eg får dårlig tid) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 Har du ikkje fått tips til imåro, so skal eg ta nokre målinger. (eller mandag viss eg får dårlig tid) Flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Har samme problemet med dette på en e34, hvor sitter releet? Har litt problemer med tysken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Har samme problemet med dette på en e34, hvor sitter releet? Har litt problemer med tysken Rele-et sitter i sikringsboksen på E36.., men på en E34 har du vel rele-er over alt? Foran i sikringsboks, bak under sete, og i bagasjen på høyre side... ?? (Har forresten alle rele-er til en 92 520i Touring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Du kunne ikke tenke deg og se i oversikten om den står på engelsk? Hadde vært fint med et ekstra relee just in case. My skal du ha forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Du kunne ikke tenke deg og se i oversikten om den står på engelsk? Hadde vært fint med et ekstra relee just in case. My skal du ha forresten? Kan se om jeg finner ut hvilket rele det er.. Men back til topic.., Noen tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Eg lovte å ta nokre målinger, men eg har ikkje gjort det. Det einaste eg kan måle på er bakruta. Skal eg måle andre plasser må eg demontere interiøret og det gjere eg ikkje. Eg rekner med at varmetrådene er ein motstand som utvikler varme når den får 12v. Får ikkje trådene 12v eller det er brudd ein plass, vil dei ikkje utvikle varme. Eg kan måle på varmetrådene mine når eg får tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Ok.., skjønner godt om du ikke vil demontere noe. Men det er ikke mye som må demonteres.., kun den plata der coupe lyset bak sitter Men du bestemmer jo selv Bare å dra forsiktig av.. Mål gjerne på varmetrådene. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 10, 2008 Forfatter Share Skrevet September 10, 2008 Ingen som har mulighet for å måle dette, eller vet detaljert åssen det funker?? Kommer lett til den boksen bak coupe lyset. Bare å dra ut trekket der lyset sitter, er noe klips.. Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Varmetrådene fungerer som en slags motstand du kjører strøm igjennom.Trådene blir da varme. Trådene skal kun ha spenning når bryter er betjent/på. Viss du har målt spenning inn på ruta og dette fortsatt ikkje fungerer,er det sikkert enten ingen jording eller et brudd på varmetrådene der ledningen går inn/ut på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Glemte å spørre om det er tidsstyring på bakruta di? Da kan det jo også være tidsreleet ditt som ikke holder seg lenge nok på. Men du vil jo da se at bryteren/lyset går av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå