Stalin Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 hey, etter og ha kjørt injection en stund no må eg si at eg faktisk er trofast til forgasser biler og no har eg vell funnet en liten drømmebil! en 77mod 730 forgasser og lurer på om noen her vet kordan det er og hente ut litt mer hemhem av disse motorne! har googlet endel men finner ekstreeemt lite info om M30B30 forgasser ( finner bare disse tullete injection utgavene som kom i E32 og E34) men eg fant ut at Alpina brukte disse motorne (Alpina B2 som vi finner i E9) og disse har vist 230hk og finne info om disse var jo heller ikkje en lett sak.. eneste forkjellen eg ser på bilder osv er at det er tripple 2ports forgassere men eg tviler på at det aleine vill gi en effekt økning fra 180hk -> 230hk! så lurer vell litt på om noen her vet om hva annet Alpina matet disse med ( trimkam? økt kompresjon? ) om noen her vet om sider som selger trimm deler til M30B30 så må dere bare linke mvh Martin
Stalin Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 må vell være noen her som har erfaring med disse m30 forgasser motorne
Stalin Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 seriøst?? er det ingen her som har peiling på gamle skikkelige BMW'r
olejørgen Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Hvis forgassere hadde vært noe og satse på hadde de fortsatt blitt lagd. innsprut er faktisk mer nøyaktig og driftsikkert enn gamle gassere. I gamle skolebøker for bilmekanikere er det nok noe info til deg tenker jeg
Stalin Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Hvis forgassere hadde vært noe og satse på hadde de fortsatt blitt lagd. innsprut er faktisk mer nøyaktig og driftsikkert enn gamle gassere. I gamle skolebøker for bilmekanikere er det nok noe info til deg tenker jeg men når injection blir gammelt kan det være ett helvete, og det er eg vell ikkje aleine om her? og forgasser vill eg si er mer driftsikkert og når vi kom inn på det
Stalin Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 gasser= mer besin sluk og går dårligere ja... men koffor kommer dette opp? eg spurte ikkje om ka som brukte mest bensin av forgasser og Injection
E30 ex Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Siden vi er OT allerede, Ingenting er vel råere enn tre doble gassere på en rekkesekser. Lyden er jo en himmelferd bare den.
Stalin Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Siden vi er OT allerede, Ingenting er vel råere enn tre doble gassere på en rekkesekser. Lyden er jo en himmelferd bare den. planen er og ettervert montere tripple 2ports gassere ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå