Rune89 Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 vart ute for at bilen stoppa.. fant ut at den ikkje fekk bensin.. sjekka litt rundt og fann ut at bensinreleet ikkje fekk straum.. eg målte at det fekk 2,7v når eg hadde på tenningen.. kva kan vera galt? skal releet ha styrestraum og konstantstraum? eventuelt kor skal dette komme inn? eg målte 2,7v på 30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 sjekk at ikke motorstyringen er blitt våt, min stoppet også etter at jeg vasket den, da var drenerings kanalen tett og motor styringen ble våt, tok ut motorstyringen, tørket den og nå er bilen like fin og har ikke skjedd noe mer etter at jeg ordna drens hullet. men min mistet også tenning sammen med styrestrøm til bensinrele. men verdt og sjekke, bare noen skruer som skjuler motorstyringa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 trur ikkje det er motorstyringen.. for når eg tok straum frå batteriet og inn på 30 på bensinreleet funka det fint.. men eg kan ikkje ha det sånn so eg må fikse det på et vis.. når eg har tenningen på og måler på 30 viser det 2,70v og på 85 og 86 viser det 0.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZatoM Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Hei. På 30-kontakten skal det være tilnærmet batterispenning. Dette er hovedspenningen direkte fra batteri inn på releet. 2,7V er altfor lite. Høres ut som om det er dårlig kontakt, brudd, eller kortslutning til gods på ledningen mellom batteri og 30-kontakten på releet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 ja det er godt muli.. skal sjekke det ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 20, 2008 Forfatter Share Skrevet September 20, 2008 har sjekka ut litt på bilen.. trur det er brudd på konstantstrøm ledningen til bensinreleet. for når eg tok ein liten ledning frå batteriet og bort til 30 på releet og satte tenningen på virka det som det skulle.. då hadde 30, 85 og 86 12v uten denne ledningen frå batteriet hadde kunn 30 2,7v kor kan problemet ligge?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZatoM Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Som du selv sier, så ligger feilen i ledningen som går direkte fra batteriet og inn på 30-kontakten på releet. Denne må da repareres, eller du kan eventuellt ligge opp en ny ledning slik du gjorde når du målte, men husk sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 20, 2008 Forfatter Share Skrevet September 20, 2008 men de går ingen legning direkte frå batteriet og til releet.. den går via et koblingshus.. det funker ikkje at eg tar ein ledning frå konstant straum og bort på 30 på releet for då tapper det strøm når bilen ikkje går.. den må gå gjennom tenning eller noko.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZatoM Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 30 kontakten er en standrnisert kontant, dvs at der det er en 30-kontakt, skal det alltid være batterispenning uavhengig av om tenning er på eller ikke. Greit at den går via koblingshus og sikringsboks, men den er koblet direkte til batteriets plusspol! Kanskje du da forstår bedre hva jeg mener. Det går ikke strøm via 30-kontakten på releet før dette får en styrestrøm inn på en av de andre kontaktene, derfor vil ikke dette tappe batteriet. Så enten reparerer du eller ligger opp en ny ledning som jeg nevnte lenger oppe. Hadde kanskje vært greit å fått hjelp av noen også hvis du ikke har vært borti lignende tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 ja rg trur eg skjønner.. lurer på om det er ledningen frå sikringen og bort til releet som er dårlig.. så eg får opne sikringsboksen å sjå.. men dei to innerste skruene på sikringsboksen ser ut til å vera veldi vannskeli å få av:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 vannskelig å finne ut kor feilen ligger.. sikringen til bensinpumpa får strøm når tenninga er på men releet får ingen strøm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Feil ligger i systemet mellom sikring og relè. Søk på "tekniske linker" i teknisk del her på forumet. J. Hofstad startet denne tråden, der finner du elektrisk skjema over bilen din. Studer dette, da finner du feilen. Klarer du ikke lese skjemaer, så kan det være lurt og få litt hjelp fra f.eks noen som er litt elektro kyndige ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 ok.. takker=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 bensinrele blir startet via motorstyringsrele. Enten har du dårlig kontakt dit, kamsensor er defekt, Ecu eller ledningsnett har problem. KAN være at ECU kjører startsperre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 det er nok at bensinreleet ikkje får strøm.. når eg tar ledning frå konstant strøm og inn på 30 på releet virker alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå