S.Hafsmo Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 som topic sier, hvor ligger bryteren som aktiverer ryggelyset når girspak plasseres i R? dette er da på en 94 E34 540ia. har et problem med at jeg må dra girspak litt mot meg for at ryggelysa skal komme på, så enten har bryter flyttet seg, ellers holdes ikke spak i rett pos. lenger. ligger brytern oppe ved spak, eller nede ved/på kassen?
AlXz Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Bryteren sitter vel inne i girkassa?? Du har en ledning som er koblet til på utsiden av girkassa som er til ryggelys... (ihvertfall sånn på kassene jeg har sett ) Nå er det manuell kasser jeg har sett da.., så vet ikke om det er likt på automat. Automat kassene har vel noe styring i tillegg sammen med spaken eller noe??
S.Hafsmo Skrevet September 10, 2008 Forfatter Skrevet September 10, 2008 jeg veit ihvertfall ikke. men kan ikke forstå at det skal være nødvendig å ha bryter på kassen, når så mye elektronikk er koblet til selve spaken?
E46Johnny Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Prøv med en telefon til en forhandler. eller søk i basen hos gs eller noen av di andre som selger BMW deler. Pleier å kalles ryggelys bryter. på en manuellkasse pleier den sitte på utsiden av girkassen og blir aktiver når du legger in revers. Jeg prøvde et søk hos gs men fikk ikke opp alle automatkasse bildene.
S.Hafsmo Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 hmm.. jeg fant ryggelysbryteren til man.kasse, men ikke autokassa på OnlineETK.
Klinz Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 ligger oppe ved spaken, der ligger ein girvelgerbryter. Denn indikere vel i intrumentet og. Korleis er de me indikatoren der som visser ka gir posisjon du har den i? Tenker på revers om den lyser fint når den står i revers. litt vanskelig og forklare..
S.Hafsmo Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 du tenker på om det står R i displayet når jeg rygger? det har jeg faktisk ikke sjekket, men skal sjekke neste gang jeg er i bilen.
Klinz Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 trur de er same signalet. Viss de er problemer i intrumente og. so meiner eg at probleme ligger i girvelger bryteren ved girspaken..
Jonner'n Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 er det den gule bøya kontaktdingsen? evt, så har jeg en sånn liggende å slenge hafsmo
S.Hafsmo Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 vel, den viser R i displayet, uten at det blir lys. må dra den en halv cm bak for at det skal bli lys. men tror egentlig jeg driter i det, får bare være sånn til jeg får manuell kassen. takker for tilbudet Jon! hvordan går det med bilen? kassen fungerer knirkefritt enda?
eriklepe Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Jonner'n, har du demontert en slik? i såfall hvordan går du frem? Kjøpte en slik fordi den som er på er mye slarke på, men har ikke fått arbeidslyst til å byttte den enda!!
Jonner'n Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 jo bilen går helt strøkent den! kassa fungerer helt utmerket, men får jo den forbanna feilmeldingen i check controllen hver gang jeg startet opp da, og DET irriterer meg litt..(har kobla fra den ringeklokka ) eriklepe: var anderslien her inne som demonterte delene under ombyggingen, så er ikke sikker...
S.Hafsmo Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 tro om man hadde blitt kvitt det med hjerne fra orig. man kasse 540?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå