Gå til innhold

m52b20-->m52b28 e46


steinar84
 Share

Anbefalte innlegg

noen som vet om dette går. er ledningsnettet likt? vist jeg flytter over motorstyring, startsperre modul m.nøkkel og instrument?

har en liten tanke om å bytte motor,gir og ha på en dif brems. muligens 2,8 med kompressor. men gidder ikke om det er for mye styr å bytte motor. er mekaniker selv. men hoved spørsmålet er om ledningsnettet er likt. siden det er to så og si like motorer. bare boring og slaglengde som er forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så lenge begge motorene er enkel Vanos, tror jeg det skal gå uten problem. Regner med at motorene har samme ledningsnett så lenge de kommer fra samme serie. J. Hofstad på forumet her leverer chip som fjerner startsperren, så da passer en 328 hjerne også perfekt. Er ikke spesialist selv, men planlegger å gjøre det samme. Men da også med ombygd M50 B25 innsug.

Tror at du kan bruke din B20 girkasse og clutch også uten problemer.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de aller første E46 328i hadde enkel Vanos. Men det er mulig at jeg tar feil. Men det er jo lett å se på motoren du tenker på å sette inn.

Eirik.

Det kan nok stemme ganske bra! 98mod hadde nok enkel vanos, min tidligere 99 328ci hadde TU maskinen, mens 98 528ia jeg hadde satt det enkel vanos i.. :)

Uansett, dette finner du ut av! Ombygging er jo mulig hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...