Gå til innhold

m20b20, går helt rææv :s


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

E30n min orker ikke dra noe i det hele tatt, klarer ikke akselrere fra 90 og oppover på 4rde gir, må nødt til og bruke 3dje for og komme over 100, og den drar generelt dritt, orker ikke dra ut helde 4rde gir heller, klarer såvidt 140-150 på Laaaaang slette, motoren tikker og har dårlig ventiltetninger, det kommer olje ut potta.

vurderer og pælme i en b25 istede, men kan jeg bruke 320 bakaksel da? veier det ikke i effekt men kost, i og med at jeg kan få en b25 til 8-9k med kasse, og har gjort meg opp en tanke at det vil koste ganske masse og få denne 2litern til og gå noe bedre.

har b25 registerkjede?

tenkte da og la 320 understell stå urørt på, i og me at jeg ser folk bruker 325 mtech understell på e30er med s50 i, vil det gå fint eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m20b20 er da strengt tatt ikke så slapp i en e30. Selvfølgelig ingen b25 men er nok den sprekeste 2litern jeg har kjørt, dog hjelper det vel på at den er ganske lavt giret 2900/3000rpm i 5 gir i 100km har jeg med de hjula jeg har nå.

Raskere enn m50b20 i e36, men er vel giring som er avgjørende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og få bekreftet at det er noe galt, blei nesten skuffet over bmw her :P da blir det nok til og hive i en b25 motor i nærmeste fremtid, synes også b20n min bruker utrolig masse bensin, noen som vet hva som kan være galt? gjør tikkingen og dårlig ventiltetninger at den går så dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe galt med din virker det som fordi min 1,8liters m10 er kvikkere en det du beskrivver. 3 giret mitt går til 130/140 og det med jevnt drag. jeg får nesten dratt ut 5 gir og. har målt den på gpsn til 184km/t. vindstille og lang slette. på 4800rpm ca. kan og akselerere fra 5 gir og oppover liksom:p når jeg ligger i 80km/t. ikke fort men den trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det kommer olje ut av bakpotten er nok til å komme frem til at den er ikke i aller best tilstand. Når det gjelder M20B25 motor i 320, så tror jeg at skal det gå forholdsvis smertefritt med tanke på kasse og drivverk. Kjenner en kar som har kjørt fem år med M50B25 i en e36 320 uten noen som helst problem.

Dog er det E36 og ikke E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å bruke 320 bakstilling. 316-325 har like drivaksler og diff vil virke fint. Den blir litt lavere giret en std 325 på annen utveksel i diff. Men det er plug an play.

Husk at 325 har dobble eksosrør hele veien og at 325i har oljelkjørler og at det er forskjell på elnettet på en 86-87 og en fra 88 og oppover.

Det er også forskjell før og etter -86 på elnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...