Jump to content

Kabling ved bytte av bakluke E39 touring


kafsan
 Share

Recommended Posts

Skal bytte bakluken på min 525 tdsa 1998 pga rust. Har kjøpt en brukt på hoggeri og tenkte å bruke om igjen dempere osv. samt mest mulig av kablingen for å unngå å lage skjøter. Noen som har gjort dette og vet om der er noen kabelskjøter/kontakter like etter overgangen fra karosseri og inn i luken?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Luka er bytta for lengst men fikk et spørsmål ang. dette fra en kar som skulle til på samme jobben, så derfor legger jeg ut to ord om hvordan dette ble gjort:

1) Når det gjelder kabler er det enkleste å plugge ut alt på luka å dra ut kablene. Husk å merke endene slik at det blir lettere å få de tilbake på rett plass når den nye luka er montert. Pass på å sjekke kablene i overgang karosseri/luke; fin anledning til å reparere dersom det trengs.

2) Grudde meg litt til selve demonteringen av den gamle luka. Snakka i forkant med BMW og ble advart om at fjærene er ganske kraftige. Men da jeg fikk plukket ned litt paneler osv så ble det jo åpenbart at det enkleste var å løfte luka til øvre posisjon, og så skru luka løs fra hengslene og la fjærer/dempere stå urørt på bilen. Derved ble dette en uhyre enkel operasjon både for nedre og øvre lukedel. Litt jobb med finjustering av posisjon etterpå, men det krevde bare litt tålmodighet og ble kjempebra til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...