kafsan Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Skal bytte bakluken på min 525 tdsa 1998 pga rust. Har kjøpt en brukt på hoggeri og tenkte å bruke om igjen dempere osv. samt mest mulig av kablingen for å unngå å lage skjøter. Noen som har gjort dette og vet om der er noen kabelskjøter/kontakter like etter overgangen fra karosseri og inn i luken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Det er ingen lett måte å gjøre dette på ,trekk ledningene ut av luka på bilen og reparer disse ved behov .Det er ikke noen kontakt å plugge ut i nærheten av bakluka på disse modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kafsan Skrevet September 17, 2010 Forfatter Share Skrevet September 17, 2010 Luka er bytta for lengst men fikk et spørsmål ang. dette fra en kar som skulle til på samme jobben, så derfor legger jeg ut to ord om hvordan dette ble gjort: 1) Når det gjelder kabler er det enkleste å plugge ut alt på luka å dra ut kablene. Husk å merke endene slik at det blir lettere å få de tilbake på rett plass når den nye luka er montert. Pass på å sjekke kablene i overgang karosseri/luke; fin anledning til å reparere dersom det trengs. 2) Grudde meg litt til selve demonteringen av den gamle luka. Snakka i forkant med BMW og ble advart om at fjærene er ganske kraftige. Men da jeg fikk plukket ned litt paneler osv så ble det jo åpenbart at det enkleste var å løfte luka til øvre posisjon, og så skru luka løs fra hengslene og la fjærer/dempere stå urørt på bilen. Derved ble dette en uhyre enkel operasjon både for nedre og øvre lukedel. Litt jobb med finjustering av posisjon etterpå, men det krevde bare litt tålmodighet og ble kjempebra til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Er berre å sette seg på dass og kable det, deretter bytter du bakluka (sorry, eg berre måtte....) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå