Gå til innhold

Kabling ved bytte av bakluke E39 touring


kafsan
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte bakluken på min 525 tdsa 1998 pga rust. Har kjøpt en brukt på hoggeri og tenkte å bruke om igjen dempere osv. samt mest mulig av kablingen for å unngå å lage skjøter. Noen som har gjort dette og vet om der er noen kabelskjøter/kontakter like etter overgangen fra karosseri og inn i luken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Luka er bytta for lengst men fikk et spørsmål ang. dette fra en kar som skulle til på samme jobben, så derfor legger jeg ut to ord om hvordan dette ble gjort:

1) Når det gjelder kabler er det enkleste å plugge ut alt på luka å dra ut kablene. Husk å merke endene slik at det blir lettere å få de tilbake på rett plass når den nye luka er montert. Pass på å sjekke kablene i overgang karosseri/luke; fin anledning til å reparere dersom det trengs.

2) Grudde meg litt til selve demonteringen av den gamle luka. Snakka i forkant med BMW og ble advart om at fjærene er ganske kraftige. Men da jeg fikk plukket ned litt paneler osv så ble det jo åpenbart at det enkleste var å løfte luka til øvre posisjon, og så skru luka løs fra hengslene og la fjærer/dempere stå urørt på bilen. Derved ble dette en uhyre enkel operasjon både for nedre og øvre lukedel. Litt jobb med finjustering av posisjon etterpå, men det krevde bare litt tålmodighet og ble kjempebra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...