Jump to content

Div 320-328 spørsmål ang. ledningsnettet (e36) m/bilder

LianLi
 Share

Recommended Posts

Jeg har kun en hoved motorkontakt på min 320 fra før og m52b28 har to kontakter, den andre trengs vel ikke?

hpim1457jj6.jpg

hpim1458zq8.jpg

Og på min 320 motor så går det 2stk kabler bakover, en til girkasse og en til lambdasonde. På min 328 motor finner jeg ingen av delene men ledningsnettet ser ut til å være komplett. Anyone?

Kontakten på girkassen (ZF) er også på motsatt side i forhold til 320 kassen (Getrag)

Bildet under er fra 320 motoren.

hpim1459jy0.jpg

2 kontakter ? what ?

den ene må da være diagnosekontakten, som skal stå på fjørtårnet på høyreside.

at du ikke finner noe kontakt til lambda er ikke rart. 328 ble levert med i mannefoil. 2 stk

320 kontra 328 har lik mannefoil , så du kan bare montere lambda i manefoilen. skru ut 2 bolter i mannefoilen. så kan du sette inn lambda :)

Åja, når du sier det så kan det stemme at den har lambda i eksos manifold ja, takker så mye :)

320 har vel ikke lik eksosmannifold? det har hvertfall ikke min. 320 er støpt, mens 328en er sveiset av flere deler.

Nei, har faktisk to kontakter som står ved siden av hverandre + den som er diagnosekontakten på andre siden.

Den ene ser normal ut, mens den andre har mye mindre pinner innvendig, kan det hende at den ene skal brukes til AC, Anti spinn eller lignende?

hmm kan se på ledningsnettett som ligger hjemme om det har 1 ekstra kontakt. men syns det var rart.

antispinn sitter vel på innsuget ?

320 skal ha likmannefoil som 328. har du mange som er sveist sammen. heter det grenrør og er "trim"

Vært fint om du kunne ha sjekket det opp :)

Antispinn spjeldet sitter på innsuget ja, men trenger kansje noe ekstra software til dme for å fungere, ikke vet jeg, har tatt det av og skal ikke brukes uansett.

Veldig sikker på at 320 og 328 manifoldene ikke er like, skal ta bilder i mårra så for du se.

Er ikke grenrør jeg mener, har org 328 manifolder.

• 3 years later...