AlXz Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Noen sier det er samme nr på enkelte 320 og 325 hjerner.. Trådstarter har ikke VANOS ut i fra årsmodellene han skrev ihvertfall.. Men en diagnose bør vel kunne svare på hva som er feil der også. Evt sjekke om det er gnist og bensintilførsel først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 har man samme ECU fra 320 og 325 burde det gå. men VANOS ECU kontra IKKE VANOS ECU går ikke. det sier seg selv. vanosen blir ikke styrt av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Går det å bruke 320 hjerne på 325 motoren? Jeg bytta nettopp til M50B25 jeg også.. Å jeg fikk med hjerne, men det som er saken er at bilen sperrer på 5000 omdr.! Med 320i motoren som sto i, sperret den på 6500. Som er normalt. Men tror dere problemet forsvinner hvis jeg bytter tilbake hjernen? sperrer den på 5 tusen. går den i nødmodus. kan være LMM osv. men lag din egen tråd du. ble bare rot her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 den har gnist og bensin sa da ma det vaere hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Har du sjekket alle sikringer i bilen, min startet ikke pga en sikring som var gåen... Husker ikke hvordan sikring det var, dro til BMW for å ta diagnose, å de fant ut til slutt at det var en sikring som gjorde dette... Skal IKKE si hvor lang tid de brukte på det, men jeg fikk avslag siden de ikke ringte meg opp å sa at det vart xtra jobb.. Men jeg kan ringe å høre hvis jeg får tid i morgen hvordan sikring det var... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 forresten kan det være du har EWS 1 startsperre. da må du bare klippe ledning 66 som går inn til hjernen vis jeg ikke husker helt feil. haddet det problemet med min 325 som ble bygd opp på en 328. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Har du sjekket alle sikringer i bilen, min startet ikke pga en sikring som var gåen...Husker ikke hvordan sikring det var, dro til BMW for å ta diagnose, å de fant ut til slutt at det var en sikring som gjorde dette... Skal IKKE si hvor lang tid de brukte på det, men jeg fikk avslag siden de ikke ringte meg opp å sa at det vart xtra jobb.. Men jeg kan ringe å høre hvis jeg får tid i morgen hvordan sikring det var... er en av de 3 stk som går til ECU i sikringsboksen. RØD\ORANSJ HVIT BLÅ Orasj er bensinpumpa. kan jo prøve å bytte den . bare ta den fra den andre lednigsnettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=815391#815391J. Hofstad":3ffokvkr]Klipper ledning til pin 81 til ECU, har du fjernet startsperre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Jaja, jeg skal prøve en 325 hjerne hvertfall så får jeg se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Oppdatert forste post. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 har akkurat putta en m50b25 i min e36 som hadde m50b20.Bruker 320 hjernen og ledningsnett, startern gar rundt og motoren sviver 320n er en 1991 325n er en 1993 Noen som har peil? OPPDATERT Skulle prove hjerne fra en 92 m50b25 i dag med kode 405. Det gikk ikke Bilder> m50b25 hjerne 405 samme hjerne, kontakten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Ehm fikk plutselig en folelse av at jeg har driti meg ut, kan det stemme at siden det star abs pa denne at det ikke er motorstyringa? Men at denne sitter en annen plass en under hanskerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 OPPDATERTSkulle prove hjerne fra en 92 m50b25 i dag med kode 405. Men er jo helt forskjellige kontakter fra den som star pa mitt ledningsnett. Er det altsa nodvendig og bytte ledningsnettet for at dette skal funke? Eller kan jeg fa tak i en annen kontakt og koble om? Hjernen til motorstyringa (motoren) sitter også bak hanskerommet.., men du kommer ikke til den, den veien Den kommer du til fra motor-rom ved å fjerne det dekselet som er der på bilens høyre side. Fjern klips og plast muttere, så ser du den. ABS hjernen du har der ja.., den har vel ikke mye med saken å gjøre nei Forresten, hva stod det på hjernen du hadde fra 320'n? (Eller det får du vel ikke vite før du har den ute...? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 HAHA jaja sånn kan det gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 joda sånn kan det gå. men nå hadde jeg ute den riktige hjernen, og den sto det 402 på. Så satt jeg inn den andre 325 hjernen som det sto 405 på. Men akk samme resultat, den vil ikke starte. Så da er jeg tom for ideer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå