Gå til innhold

Turbo på BMW E34 525 24v


Hogstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Er ikke ny på turbo, men er ny på BMW og turbo :). Turbobiler jeg har hatt har hatt turbo originalt og derfor ikke såå mye å tenke på.

Så sitter jeg her og vurderer å kjøpe meg en E34 525i 24V (192hk), og har jo også da sett disse turbokittene som ligger rundt på nettet. Turbo'ene som følger med der er jeg litt skeptiske på (litt noia for kina-turbo). Men det jeg da egentlig lurer på, er hvordan eksosmanifoilene er? Og resten av kittet generellt.. Rørgangen til og fra IC osv skal jeg klare å fikse selv om det ikke skulle være noe til akkurat E34.

Mine neste spørsmål er da hva med komp.? MÅ jeg senke kompresjonen på disse motorene, eller kan jeg kjøre med de som de er? Og da hvor mye trykk/hk original innmat tåler?

Så til bensin. Mere hk = mere drivstoff må til. Kompanserer motoren for dette selv, eller MÅ bilen mappes/chippes?

Takker for meninger og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinaturboen er veldig grei. Den holder til det den skal, men grenrøret tåler litt mindre. Det sprekker etter 1 års tid, men koster jo tusenlappen for seg selv. Ellers kan du legge på litt ekstra sveis, og støtte opp.

Du burde selfølgelig senke komp, men er ikke noe must om du holder deg til ca 0.5 i trykk. Etter det bør du evt sette på tykkere toppakning, eller dreie ned stempla.

Bånndelen tåler mye, eller nok. 350-400hk avhengig av kjørestil.

Bilen må enten mappes (datasprut) eller chippes. Dette for å senke tenning, og gi mer bensin. Du burde selfølgelig kompansere dette med større dyser, større bensinpumpe osv. alt avhengig av hvor mye hk og trykk du vil ha.

Om du skal legge deg rundt 230-250 trenger du nok bare en chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...