Hogstad Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Hei dere.. Er ikke ny på turbo, men er ny på BMW og turbo . Turbobiler jeg har hatt har hatt turbo originalt og derfor ikke såå mye å tenke på. Så sitter jeg her og vurderer å kjøpe meg en E34 525i 24V (192hk), og har jo også da sett disse turbokittene som ligger rundt på nettet. Turbo'ene som følger med der er jeg litt skeptiske på (litt noia for kina-turbo). Men det jeg da egentlig lurer på, er hvordan eksosmanifoilene er? Og resten av kittet generellt.. Rørgangen til og fra IC osv skal jeg klare å fikse selv om det ikke skulle være noe til akkurat E34. Mine neste spørsmål er da hva med komp.? MÅ jeg senke kompresjonen på disse motorene, eller kan jeg kjøre med de som de er? Og da hvor mye trykk/hk original innmat tåler? Så til bensin. Mere hk = mere drivstoff må til. Kompanserer motoren for dette selv, eller MÅ bilen mappes/chippes? Takker for meninger og svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Kinaturboen er veldig grei. Den holder til det den skal, men grenrøret tåler litt mindre. Det sprekker etter 1 års tid, men koster jo tusenlappen for seg selv. Ellers kan du legge på litt ekstra sveis, og støtte opp. Du burde selfølgelig senke komp, men er ikke noe must om du holder deg til ca 0.5 i trykk. Etter det bør du evt sette på tykkere toppakning, eller dreie ned stempla. Bånndelen tåler mye, eller nok. 350-400hk avhengig av kjørestil. Bilen må enten mappes (datasprut) eller chippes. Dette for å senke tenning, og gi mer bensin. Du burde selfølgelig kompansere dette med større dyser, større bensinpumpe osv. alt avhengig av hvor mye hk og trykk du vil ha. Om du skal legge deg rundt 230-250 trenger du nok bare en chip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 større dyser anbefales, eg kjøre 0.8 i trykk på min E30 325 med 535 dyser...funker som f... det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hogstad Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Ok, høres jo forsåvidt greit ut dette. Men er det noen som vet om det finnes noen "ferdige" chiper? Til turbo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 trimchip.com fikser det til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 eg ville satsa på sverige da det er mykje billigere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Turbo Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 hvordan er det med tanke på momentet i disse motorene? hvor mye moment tåler en std bunndel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Ok, høres jo forsåvidt greit ut dette. Men er det noen som vet om det finnes noen "ferdige" chiper? Til turbo.. A-dekk fikser slike 3300kr. Stilt etter ditt ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 er dette en helt vanlig chip, slik som flytter sperra til 7000 rpm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 er dette en helt vanlig chip, slik som flytter sperra til 7000 rpm? Nei, det er det ikke.. men kan han ordne en slik enn også om du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 Må se å få kjøpt deg bimmer Christian, er ikke tvil Hehe.. Hvis du skjønner hvem jeg er... =p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Oktober 28, 2010 Share Skrevet Oktober 28, 2010 veldig vanskelig å gjette med det bilde der Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå