ziza Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Nå begynner jeg å bli mektig lei av bilproblemer! Mange har sett på den, men ingen finner ut hva som feiler. Så om noen her har god peiling, så vær så snill og prøv og hjelp meg.. Her er saken= *Det begynte plutselig en dag i april. Når bilen stod på tomgang begynte den å ruse, turtallet var nokså ustabilt. Den var også en del tørstere enn normalt. *Jeg drog til verkstedet. De tippet det var luftmengdemåleren, da de fikk opp en feilmelding på denne. Så jeg fikk en bekjent til å bestille en fra gs da det ble billigere. Og den ble skiftet - uten resultater. *Så ble det oppdaget at toppakningen/toppen var i veldig dårlig stand, og jeg fikk kjøreforbud. Toppen ble så skrudd av, sendt til rep i Tr.heim, fikset, og skrudd på igjen etter en god stund. Dette gjorde problemet værre, da bilen nå kveles og "dør" når jeg er i kryss, stopper for fotgjengere ol.. Den tåler ikke at clutsjen blir holdt den litt for lenge.. *Den har også begynt å rykke når jeg kjører sakte, som når jeg skal parkere e.l. Akkurat når dette skjedde i alt dette, husker jeg ikke.. *Nå er det to andre som ser på bilen og prøver å finne ut mysteriet, men uten hell så langt. Har bla. sprayet så å si hele motorrommet med startgass, så det er ikke utette slanger som skal være problemet. Har også skiftet tomgangsmotoren. Dette hjalp heller ikke. To av startpluggene (?) var noe oljete, og var veldig svarte, men det skal visst ikke ha noe med saken å gjøre..? Og når de koblet fra den ene av noen slanger (en som var tilkoblet tomgangsmotoren tror jeg) så skal bilen visstnok stanse. Men da gikk min helt perfekt.. * Neste plan er å ha med en annen E36 for å sammenligne div. prøver og slik, for å se om det kan hjelpe.. Men ellers aner hverken jeg eller noen andre hva vi skal gjøre... Noen som har noe tips?? Jeg gir snart opp...
AlXz Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Åssen motor har du i bilen din?? Velkommen til forumet
Dirty Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 bil og motor er vesentlig vis vi skal kunne hjelpe deg her. velkommen til forumet forresten :
jensemann23 Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 et tips kan være å bytte gasspjeldsensor. TPS. Den sitter under innsugs spjeldet. Min 318i var akkurat som du beskriver da den var gåen. Men som sagt over: Fortell motortype!
jensemann23 Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 du sier to av startpluggene, regner med du mener tennpluggene-var svarte og sotet. Det kan jo være svaret på problemet ditt. Spørs hva slags motor det er , men hvis det er m40-sjekk inni fordeleren, du må kanskje bytte fordelerlokk og rotor. Det kan du få billig brukt av meg. Har nettopp byttet både pluggledninger og fordelerlokk før jeg tok ut motoren. Bare send meg en PM. Så bør du bytte plugger.
jensemann23 Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 hvis det er m50 eller m42, sjekk hver coil
ziza Skrevet September 10, 2008 Forfatter Skrevet September 10, 2008 Beklager! glemte d fullstendig.. Det er en 318is 1994 mod. Lambdasonde ble skiftet i april
jensemann23 Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 ok. da har du 4 separate coiler. prøv å ta av ledningene på en og en coil mens motoren går. da hører du evt hvilken/hvilke coiler/plugger som er ute av funk.
Øyvind L. Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Bytt TPS. Det er det første jeg ville gjort i denne saken..
ziza Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 ok, skal få de til å sjekke coilene neste gang TPS ? hva er det ? og går det ann å sjekke om den er synderen før man kjøper ny?
Gjest Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 siterer litt her jeg.. ok, skal få de til å sjekke coilene neste gang TPS ? hva er det ? og går det ann å sjekke om den er synderen før man kjøper ny? et tips kan være å bytte gasspjeldsensor. TPS. Den sitter under innsugs spjeldet. Min 318i var akkurat som du beskriver da den var gåen. Men som sagt over: Fortell motortype!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå