Tore Diesel Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 På min 325 tds har jeg Remus bakpotte, fjernet demper foran, samt konfilter og chip. (1,2 bar ladetrykk.) Føler at det er nok lyd nå
bmw520 Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 var ikke akkuratt det eg hadde tenkt meg da du har jo sett på annet filter da, så fikse på eksosanlegget er neste steg for å få fram lyd. dump er bare tull å sette på en diesel om d var d som var i tankene.eller større turbo med mere trykk blir lyd, men da begynner d å koste penger og d er masse andre ting som kommer inn, så d er vel ikke så aktuelt?
Larsi Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Okay, da er det eksos neste. Deretter chip og trykk.
bmw520 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Her er et bilde jeg har lovet dere, jeg hadde et bilde på pc`n, ikke så bra bilde men har ringet rund i rødt på sensoren jeg prata om, og merka slangen også i rødt som da går ut til motor rommet. så nå håper jeg at jeg har beviset hva jeg snakka om
bmw520 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Kan nå slenge inn et bilde av motor rommet også der er d 3 slanger som jeg har ringet rundt, fargen er BLÅ,SVART og HVIT der den svarte går inn i biln. PS Disse går da til nippelen "under" på innsuget DS
Gjest Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 se der ja.. bøter meg i stovet.... har ikke det der på min bil..
Larsi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Vurderer og bestille litt småting her eg sitter... resirk dump, turbotrykksmåler, og bakpotte. Hva sier dere til resikulerende dump? det må vel være bedre på en diesel enn en som blåser rett ut? Vet det ikke er vits, men vil ha det lille ekstra når eg har fått opp trykket på turboen.
bmw520 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 du mister effekten om du bruker dump på diesel så må du bygge d slik at den åpner da, er ikke spjell på diesel vettu= ikke noe vakum når du slipper gassen d går å fikse d, men er d verdt d?
bmw520 Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 se der ja.. bøter meg i stovet....har ikke det der på min bil.. i og med du jobber på bmw, har du mulighet til å finne ut hva den forb.... sensoren er til? for jeg skjønner ikke helt funksjonen
Larsi Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Er det verdt og chippe bilen når den er gått 252.000 km? Vet det er langt, men den er ganske godt vedlikeholdt og har kjørt mye på tyske veier fram til år 2000. 1 eiger i norge de siste 8 år. Noen som virkelig KAN dette, og kan svare meg? Vil ikke chippe den, også begynner ting å ryke. Vurderer og levere den inn til Bavaria for omprogrammering, IKKE chipping. Koster rundt 4000.- mener eg å ha hørt.
Gjest Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 omprogramerin hos bavaria? skjønner ikke helt hva du mener her.. 252000 ner ikke langt på disse motorene.. åpnet nettopp en slik en som hadde 380 000 på telleren. kjede og drev var så og si identisk med det nye. eneste var en strammer som var litt slitt. ørliten slitekant. 100%tett topp. osv... jeg ville vært forsiktig med chip allikevel. mye dårlig ute og går. og de som skryter mest er vel de som er like dårlige som alle andre.
Larsi Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Har nå bestilt chip hos AUTOPOWER.no. Sender styreenheten min på mandag, og da vil chippinga gi meg 171hk og 330nm Og de sa at chippen justerte turbotrykket automatisk, så noe justering på WG staget skulle eg IKKE gjøre. jasså?? Hvorfor og hvordan?? Det ble jo sagt her at eg måtte justere det manuelt.
bmw520 Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 d var da merkelig d da, for åssen kan man styreenheten justere trykket når du har mekanisk WG da? så akkurat den er IKKE jeg med på
Larsi Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Han sa: Du har en aktuator på wastegaten, men denne blir justert av en elektrisk ventil ut fra signaler i styreenheten. Kan dette stemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå