Larsi Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Hei. Har kjøpt meg ny BMW, denne gangen ble det en E34 525tds Touring. Meget fin bil Under prøvekjøringa så virket den ikke mye sprekere enn en e34 520 12v.. Var sprekere, men ikke allverden å skryte av. Den har 143hk og 260nm orginalt. En 520 12v har 129hk og 164nm... Men kan hende eg ikke kjente godt nok etter kreftene for å si det slik. Har ikke hentet bilen enda, men den er min etter avtalen. Det eg lurte på; Eg vurderer og sette på intercooler og rørgate hvis det lar seg gjøre uten problemer (?) Skal eg kjøpe Chip, eller boks? Hva er best i forhold til pris? Har kikket på trimchip.com, men det blir stress å levere bilen inn så langt borte. Noen andre chipper? Eller skal eg gå for trimbox som eg kan montere selv? Hvordan er det mulig og justere turbotrykket manuelt? Vil øke det med 0,2-0,4 bar -sammen med intercooleren. Setter stor pris på god hjelp her! Mvh Larsi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet September 10, 2008 Forfatter Share Skrevet September 10, 2008 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet September 11, 2008 Forfatter Share Skrevet September 11, 2008 Nå har eg bilen, trenger bare svar her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 tror du allerede har intercooler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet September 11, 2008 Forfatter Share Skrevet September 11, 2008 har det ja, men skal ha en som en oppgradering hvis du skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Han jeg kjøpte 325en av mente at TDSen dro bedre... Vet ikke hva han hadde gjort. Og 325en går vannvittig bra. Så burde være noe å hente. Er på utkikk etter chip så kan oppdatere deg hvis jeg får avtaler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet September 13, 2008 Forfatter Share Skrevet September 13, 2008 Høres fint ut du, er bare til å pipe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 13, 2008 Share Skrevet September 13, 2008 Hvis du har 95-modellen, så har du jo den store dieselpumpa. Denne burde gå greit egentlig. Ja, det finnes diverse chip'er å finne på markedet, så det vil være en god løsning. Husk å chippe før økning av trykk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Den flytter seg jo da, men vil ha mere. Hørte det var noen i Haugesund som skrudde ut styreenheten i bilen, og sendte den til Tyskland. i mellomtiden fikk du låne en orginal av de i Haugesund. Og i tyskland så blir hele styreenheten omprogrammert/mappet på ny med høyere kurver etter ønske hvordan du ville ha det, eller etter kjørestilen. Prisen skulle vist ikke være så syk heller. Fikk navnet på firmaet også, men husker det ikke. Vet du noe om dette, Pedi? Dette er jo det tryggeste ettersom eg kan tenke meg. Da blir det jo ikke noe tull med alt det andre som chipper lurer seg unna (feilkoder). Kan det stemme? Vet du hvordan en setter opp trykket, Pedi? Noe du kan forklare? Ser på Turbofun.no at de har forskjellige Actuatorer med hardere fjører som skal gi mere trykk. Hvor får eg det som passer min? Eller er det en annen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 et kjent luretriks er å få disse bilene til å puste litt bedre. Kjenner du på f.eks trykkrøra dine er de glo heite. større eksos, ic og trykkrør skal visst gjøre underverker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Når d gjelder turbortrykket så er d bare å skru på wastegate stanga, men bruk hue. Etter man har chippet selvfølgelig viste ikke at dem leverte med no større pumpe på 95mod`en, har jeg aldri hørt noe om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Jeg har en 525 tdsa 93 mod. vil å vite va mer enn bare chip som kan jøres for å øke trykket enda mere=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 viss man chipper en TDS, da MÅ dere skru på WASTEGATE stanga, da øker man turbotrykket. er ikke annen måte å gjøre d på en TDS da den ikke har styring fra hjerna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 hvor er den dær wastegate stanga da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 hvor er den dær wastegate stanga da? D er en liten klokke med stang på som sitter på turboen,styrer hvor mye turboen lader. uten den så hadde motoren ikke holdt lenge Ikke så bra bilde, men du ser den lille klokka på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå