bmw520 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 Han sa: Du har en aktuator på wastegaten, men denne blir justert av en elektrisk ventil ut fra signaler i styreenheten. Kan dette stemme? du får sette i en turbotrykksmåler før setter i chip, så ser du med dine egne øyner om du har mer ladning eller ikke etter du har sett i chip`en. så får du og vi andre svaret
Larsi Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2008 Har måler liggende, men hører det nok på lyden om det er mere trykk. Men skal koble den til for å sjekke når eg setter i styreenheten igjen, også tar eg den midlertidig av til eg finner en plass å strekke slangen. Det vil jo bli litt mere "Wooshh hh hh" lyd med 1,2bar
bmw520 Skrevet Oktober 23, 2008 Skrevet Oktober 23, 2008 nå øker d jo ikke så radikalt d trykker på tds`n da, er vel ca 0,3 og d hører du ikke, men derimot merker du d når du drar på hehehe. men d hadde vært morro å hørt hva du hadde før og etter vettu men når man chipper en bil så mener jeg man bør ha en måler, man sover bedre på natta da
Larsi Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2008 Da er det sikkert noe for meg! for eg sover somregel dårlig å er dautrøtt på morningen..! hehe
Larsi Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2008 Da er styrenheten sendt, og eg har den nok på torsdag
Larsi Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Gleder meg bra til i morgen ja, da kommer styreenheten
bmw520 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Skulle gjerne vist ladetrykk før og etter chipping
Larsi Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Det er for sent, hehe. Med mindre noen vet hva det orginale ladetrykket er, så setter eg på måleren til helga hvis eg får tid.
bmw520 Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 d er ulike meninger om hva som er orginal trykk dessverre, og de fleste bruker ikke måler, skal selv sette på min, har hatt måleren lenge men må innrømme at jeg har glemt at jeg har en ny måler liggende her, hehehe. men d hadde vært greit å høre fra deg hva du har etter du har chippa ja
bmwt Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 btw,den såkalte føleren som det går "vakumslanger" inn på er ladetrykksventilen. så da vet man det. den får signaler via den og til hjernen,så er nok ikke så "helmekanisk" som du trodde først.
fbakken Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Det jeg vet angående WG her er det at min 524 td har en mekanisk og en elektrisk/vacuum styrt WG. Alltså to forskjellige på samme motor. Men min 525 tds har kun mekanisk WG. Så kan tro på at trykket kan justeres med chip på en 524, med IKKE på en 525... Da må det iallefall finnes 525'er som har den type WG også...
Lapin Kulta Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Det er for sent, hehe.Med mindre noen vet hva det orginale ladetrykket er, så setter eg på måleren til helga hvis eg får tid. Hei! Ble det mye sprut i bilen? Har lest gjennom tråden
Spankus Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Det er for sent, hehe.Med mindre noen vet hva det orginale ladetrykket er, så setter eg på måleren til helga hvis eg får tid. Hei! Ble det mye sprut i bilen? Har lest gjennom tråden Lurer på det samme jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå