Gå til innhold

e34 med flatt batteri :S (PROBLEM LØST)


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min stående 3mnd pga eg venta på coilovers. Når eg hadde fått det på så var batteriet flatt.

Greit nok det. Fikk lada det og det blei bra igjen, heilt til i dag når eg var i bergen og henta dama på skolen. stod på tomgang og venta ei stund så stoppa eg den.

Men når eg kjørte igjen begynte abs lyset og batterilyset og lyse. og cd spilleren slo seg av og på. klokkanullstilte seg :S

Eg stoppa den i fart og prøvde og starte men den kom ikkje så eg trilla den igang.

Etter det oppførte den seg merkelig ei stund

Reiste og kjøpte nytt batteri for det var svart istedefor grønt på indikatoren på det. men når eg kom ut til bilen igjen stod den og putra og ville ikkje gå skikkelig. bytta batteri så kom den igjen :)

Kan det vere dynamoen som er røken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

får kontakt på den tykke kabelen fra dynamo til batteri.

Men den lille får eg ikkje kontakt noen plasser.

Snakka med bmw nå. fant ut at batteri lyset i dashen ikkje lyser når eg slår på tenninga. det skal det jo gjøre. han lurte derfor på om det var styrestrømmen muligens den lille kabelen. han sa det kunne vere sikring på den.

Men så begynta han og snakke om noen smeltesikringer som var skrudd fast på høgre side ved fjørbeinet. finner ingenting der eg.

Sikringene mine sitter jo oppe på førersiden...

Passelig frustrert nå ja :P skal på jobb på mandag og greier hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lille blå går opp til motorkontakt, så til sikringsboks så instrument. Skjekket sikringene som er i sikringsboksen ? Skjekk forøvrig om pæra bak i instrument er gåen, det skjer.

Tviler på at det er brudd.

Ladespenning går forøvrig fra dynamo, bort til starter så til Batteri. Og skjekke om det er god kontakt på kablene på starter er ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmaten (anker) på dynamo ser godt slitt ut, men ta bildet av regulator med børster fra siden isteden for rett ovenfra. Er de like lange? Er det veldig korte?

Du har målt 14V ut av dynamo, så jeg kan ikke se at du har det store problem her (dog, ladespenningen skal ligge på tilnærmet 14.7 i topp tand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...