mcfire Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Jeg har en E46 320i 99, som er relativt nyanskaffet. Problemet er altså at det kommer en klakkelyd + lite klunk/napp ved clutching/giring fra 1-2 og 2-3. Ved større fart og høyere gir hører jeg ikke noe. Hører det også godt ved rygging. Feks når jeg rygger raskt bakover og tråkker inn clutchen. Er spesielt merkbart om jeg tråkker på litt. Høres nesten ut som det er noe løst under der i tillegg til dette klunke/rasle/dunke greiene. Har hatt den på verksted, men de finner ikke noe løst. Hørte med de om hardyskive vår gåen, men ikke mer slitt enn normalt mente de. Kun små sprekker. I tillegg har jeg en slags suge/pipelyd ved gasspådrag. Hører det godt med panseret oppe. Slags "schwiiip schwiiiip lyd. Har en E36 m52 som jeg sammenligner med og det er overhodet ikke så høy lyd der ved gasspådrag. Hører det også veldig godt i lavere hastigheter 40-50-60km/t. I det jeg gir gass kommer det en høy hvinelyd som jeg hører inne i kabinen. Så blir den borte. Men om jeg slipper gassen igjen, lar turtallet gå langt ned, og gasser på igjen kommer hvinelyden tilbake. Jeg har blitt anbefalt å ta den med til BMW verksted. Så jeg lurte på om det er mulig å kjøpe en diagnose et sted? (bor i ski) Bilia? Bilen er ikke gammel, så rep dekkes av selger. Eventuelt tilbakelevering om vi ikke finner ut av det. Men det har jeg jo ikke lyst til om dette kan løses Har søkt litt rundt, men finner ikke så mye info. Så da lurer jeg på om noen her inne vet hva disse problemene kan stamme fra?
mcfire Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Bump. Ingen som har en formening hva dette kan skyldes eller har erfaring fra liknende problemer?
Sir Hofstad Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Klunkelud er antagelig noe i understell/motorfester osv. Og du har trolig en vakumlekkasje. Kunsten å finne den er å treffe rimelig eksakt med startgassen. Vil anbefale å lytte deg frem til du er nærme den og så lete.
mcfire Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 Da får jeg ta frem startgassen Kan vel være greit å bruke den på kald motor kanskje? Tusen takk for tips!
MariusW Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 ang klakkelyden så kan det være som en BMW mekaniker beskrev en ulyd jeg hadde: "Ulyd i drivverk ved ulike belastninger". Kanskje det samme? det var en "klakkelyd" og kom når jeg feks slapp gassen for å gire, evt slapp gassen, så trødde på igjen. Ved forskjellige belastninger med andre ord Når det kommer til suge/pipelyden, kanskje du har ettermontert turbo? *joke*
Rapid Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Sjekk bakstillingen din, min hadde problemer med foringer bak.
steinar84 Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 den klunkelyden din er standar e46. er på min å. har også kjent det på andre e46
Bonden Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Ved kneppe/knake lyd bakstilling har jeg tidligere sett sprekker i karosseri der hvor travers til bakaksel er festet det har sjedd på en del E46 er ,får håpe det ikke er dette på din bil.pipe suselyd kan være ifra motor utåndings boksen under innsug i framkant.
mikaele46 Skrevet August 21, 2012 Skrevet August 21, 2012 Hei Har samme pipelyd i min e46 320i, og lurer på om du fant ut hva den kom av?
Elliott Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Hei Har samme pipelyd i min e46 320i, og lurer på om du fant ut hva den kom av? Har samme lyd på min 99' 320i, har fundert på det lenge...
Vegard welle Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Bumper denne da fruen har samme problem som trådstarter.. Noen tips? Hu fikk beskjed av verksted att "bakakselen er rusta løs og må byttes"
mcfire Skrevet Desember 19, 2014 Forfatter Skrevet Desember 19, 2014 Jeg svarer på denne selv om det er en stund siden. Jeg tok bilen til BMW og valgte å la de kjøre en diagnose på bilen. Det kom frem en horve feil på bilen, mener å huske den trakk falsk luft mht pipingen, og at klunkingen var bakaksel som måtte byttes. Hele moroa for all utbedring kom på 39000,- Bilen ble heller returnert og jeg gikk for en annen bil.Om flere opplever dette problemet anbefaler jeg å sette den på BMW for en diagnose. Jeg hadde først bilen på en rekke andre verksteder, men det var først når jeg satte den på BMW at korrekte problemer ble påpekt.
Fidelio Skrevet Desember 19, 2014 Skrevet Desember 19, 2014 "Subframe disaster" tipper jeg. Du kan jo være heldig at det bare er hardykobling. Jeg har samme på min nå, sveiser og forsterker travers nå. det gjelder en 2003 facelift... Er kjedelige greier. og det koster noen tusen hos forhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå