Gå til innhold

JAAS-performance e30-m3 banebil.SOLGT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, to kvelder å ja:p hehe gjort det før da antar jeg:)

Men hva man trenger av deler osv til denne konverteringen egentlig? tenker på radiator, girkasse, mellomaksling, og div? Snust litt på nette om dette, og ser det er noen som driver å korter inn den orginale akslingen? er det tilfellet?

Men men, skal nå i hvertfall henvende dem som trenger 3.5 liter motorfester til e30 sin til deg:)

• Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja har bygd 3 e30r med m30. og en e21. Jeg har brukt radiator fra e28 528/535. Girkasse fra m30. Korter inn den orginale mellomakselen ja.

Skrevet

Virker ut som du har en del peiling på ombygginger osv, vurderer og kjøpe en e21 Alpina, Men motoren er ikke helt frisk så har lyst og bytte motor, noe forslag til motor som er grei og sette i?

Skrevet

Hvilken e21 alpina er det da? Org alpina biler bør holdes mer eller mindre orginale syns jeg da. E21 ble litt fremtung med m30 bare som det er sakt. Men artig var det. :)

Skrevet
Hvilken e21 alpina er det da? Org alpina biler bør holdes mer eller mindre orginale syns jeg da. E21 ble litt fremtung med m30 bare som det er sakt. Men artig var det. :)

Ja M30 er vil ikke akuratt den letteste motoren, motoren er ikke brukbar så har lyst og bytte til noe litt nyere M50, S50 feks. Hvordan er understellet på disse da, mulig og få taki coliovers og skikkelige bremser osv?

Bilen er en B6 2,8l 81 mod :D

Skrevet

B6 2,8 ja!! :) Passer jo rett i med m30b35 i den da. Off. Det er jo drømmebil! Tysk bil ellr? På b6 2,8 er det jo det råeste av understell som var å få org på e21 ihvertfall. Er litt ukurant og skaffe understell og bremser som passer bolt on. Men er slettes ikke umulig og få til noe.

Skrevet
B6 2,8 ja!! :) Passer jo rett i med m30b35 i den da. Off. Det er jo drømmebil! Tysk bil ellr? På b6 2,8 er det jo det råeste av understell som var å få org på e21 ihvertfall. Er litt ukurant og skaffe understell og bremser som passer bolt on. Men er slettes ikke umulig og få til noe.

Nice :) Får se om jeg ikke kjøper den når jeg har solgt de andre e30ene :) Skulle hatt takien en M30B35 turbo motor da eller noe annet som passer oppi :)

Skrevet

har nesten ikke bilder av den. skal se om jeg finner noe.

Skrevet

Da er bilen prøvekjørt med tilton klusjen. Den funka så bra att mellomakselen ble potetskruv 8) Nå skal jeg betille meg 3` cromemolly(?) rør å lage aksel av. Va blir det neste.? :lol:

Skrevet

ja. innkorta bmw aksel ja. holder ikke da.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...