larssr Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Skulle kjøre en tur på 43 mil i går, men etter 13 mil begynte den plutselig å gå på 3 sylindre. Måtte kjøre til nærmeste bensinstasjon (15-20 km) der jeg fikk lånt noe verktøy. Fant fort ut at sylinder nr 2 ikke hang med. Etterhvert konkluderte jeg med at coilen hadde gått fløyten. Selv om den sylinderen heller ikke gikk når jeg byttet til strøm fra coilen ved siden av (da gikk den kun på 2). Er vel ikke forskjellig motstand på coilene? Men jeg reagerte på at pluggen ikke ble våt. Men det skal sies at det gikk en time før jeg fikk lånt en pluggnøkkel, så kan vel muligens ha blitt tørr på den tiden? Kan det tyde på at noe har skjedd med hjernen? Årsaken regner jeg med at er manglende jording av coilene. Min kjære far plukket nemlig av dette Tror dere det bare er coilen, eller noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 hvis du bytta coil og den fortsatt var død på den sylinderen så er det ikke coilen. Net er 99% sikkert. Da tror jeg heller det er jordingen som du sier. For da vil den nye coilen heller ikke få jording.. Bare lag deg en jording av en kabel med runde kabelsko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Jeg har ikke bytta coil nei, det jeg prøver å få tak i.. Men det som jeg egentlig lurte på var om det kan være en annen årsak ettersom den kun gikk på to sylindere når jeg byttet om to pluggledninger inn på coilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 hallo hallo, bytter du om to av kablene inn på coil så går den selvfølgelig på 2. tenningspunkt blir feil. Gnist på coil til feil tidspunkt. Bytt om på coilene og se om du da oppdager noe snedig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Jepp, det jeg tenkte og. Men fikk ikke sjekket 100% om det var coilen siden jeg ikke hadde noe å måle med. Men det kan ikke være riktig at pluggen ikke blir våt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Ta den tilsynelatende gåene coilen og sett over plugg til syl, 1 , 3 eller 4 og se da. Gjør det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Bilen står 15 mil unna : s Får ikke kommet meg dit før i morgen..Men har forhåpentligvis fått lånt meg en coil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 ah, leste ikke skikkelig jeg. Jeg trodde det var det du hadde gjort: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Pluggen skal forøvrig bli våt, siden den står så langt unna så ser jeg problematikken. Napp av alle kablene til coilene og kinn. skjekk så vær enkelt plugg og forsikre deg om at den ene syl ikke får bensin. Da sitter du med kabelbrudd / gåen dyse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Skal prøve i morgen med å måle coilene og se om den funker. Dysa jeg tenkte på og. Kompresjon er det hvertfall! Må vel av med innsuget for å komme til dysene på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Må vel strengt tatt bare dele det i to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Okei. Lettest måte å finne ut om dysa er gåen? Noen måte å måle dette på med "normalt" utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 koble fra alle coiler og kinn, samtlige plugger SKAL bli våte av bensin da hvis alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Nei. sier du det. Letteste måten er som meg og Vegardsi har sagt. Ikke begynn og tull med måleinstrumenter osv osv osv. riktig enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larssr Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 Hehe, såpass skjønner jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå