Mad0z Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 hei, jeg lurte på om det er mulig å sette turbo på en orginal 318 motor å kjøre den med laft trykk ? tenkte på 0,5 - 0,6 ? Og er det mulig å få det godkjent ? Mvh mads.. takk for alle svar : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet September 12, 2008 Forfatter Share Skrevet September 12, 2008 ok, hva skal til får å få det godkjent da ? = ) hva må jeg sette på/bytte når jeg skal sette på en turbo da ? = ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 du må vel bytte til m3 bremser sikkert. og understell. Eller kanskje det holder med 325 bremser, hvis du ikke kommer over 200 hk. Men det er vel ingen fare med en 318i motor å komme så mye over 200 HK tror jeg:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Og papirer da? Bmw leverer som kjent ikke ut papirer lengre. Er vel noen her inne som har fått det godkjent kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 går greit med 0,5 i trykk.. men og gå igjennom masse bry og styr får å få en 318i godkjent med turbo hadde jeg bare drita i.. sleng på og kjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 13, 2008 Share Skrevet September 13, 2008 Får ikke godkjent med turbo, men er vel bare å kjøre på med 0.5-0.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 takk for svar = ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Hvorfor ikke heller slenge inn en 2.5? billigerre å bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Er ikke heeelt sikker på om jeg ville overlada en kliss original m40-motor da men Could be worth a try Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Du må nokk også få senka kopresjonen med nye stempler eller en tykkere topp pakning. En 318 motor er på litt over 1900 ccm og hvis du ganger det med 1,6 som vil bli faktoren for 0,6 bar overlading får du et estimert slag volum på over 3000ccm, Det er over 250ccm ekstra per sylinder og vil garantert gi deg komresjonsproblemer hvis du ikke gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad0z Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 ja, er det noen såm vet hvor jeg kan få kjøpt ny topp pakning da ?= ) Mads Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå