Gå til innhold

Check Control - E30 M3 (320is) tolkning av lys


rakanishu
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg bare lurer på om det er noen her med en E30 M3 eller 320is som kan fortelle meg hva den øverste lampen i midterste kolonnen indikerer? Den begynte plutselig å lyse på bilen min i dag, og jeg mistenker at det er olje-nivå lampen. Problemet er at alt står på italiensk i min bil og jeg finner ikke noe bilde av ett tilsvarende panel til M3 på google. Alle bildene jeg fant var til diverse andre E30'er og de har tydeligvis ikke samme layout som M3 og 320is.

Takker for svar på forhand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det faktisk samme check panel som på en vanlig E30, minus motorolje. Grunnen til at jeg er litt bekymret er at det ikke står "luci" som på alle andre lamper som varsler om lys. Det står noe slik som "fari anabb" hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sjekket dette med en gang lampen begynte å lyse, og både olje og kjøleveske er på riktig nivå. Så da er det sannsynligvis nærlys som gir utslaget. Men hvis noen andre her har noe å legge til så setter jeg pris på det.

Uansett takk for hjelpen Mr.Silver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke i farta hva som er øverst, men kjølevesken er nederst i midten hvis jeg ikke husker feil. Vær obs på at lampen kan lyse selv om nivået i tanken er rett. Føleren har en tendens til å "råtne" etter noen år, og da kommer lyset i Check-panelet uansett veskenivå. Bytt føleren og du er kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...