Jump to content

Klipp: Vik's E30, SS Performance E30 + GB Taxi


Torek
 Share

Recommended Posts

Der tar du nokså feil igrunn.. SS Performance sin e30 hadde jo tross alt twinturbo da.. Grunnen til at den kommer som et skudd er jo pga. det er over 1000hester i den.

Bilen der er forøverig solgt til utlandet.. Og den filmen er ikke akkurat ny nei, men veldig bra for det! :)

Link to comment
Share on other sites

Det var ekstremt tubolagg i ss bilen når den hadde twin turbo. Att twin turbo har mindre turbolag er bare tull. alt kommer jo ann på turbo størelsen.

Link to comment
Share on other sites

Det var ekstremt tubolagg i ss bilen når den hadde twin turbo. Att twin turbo har mindre turbolag er bare tull. alt kommer jo ann på turbo størelsen.

:shock:

Alltid trodd at når du har twinturbo, så er det veldig liten sjangse for og få lagg jeg, uavhengig av turbo størrelsen.. Men, da ser vi jo bare hvor mye jeg kan.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Alt det der kommer an på størelsene på turbo(er) mororstørelse+ mye annet. det er ofte slik att hvist du skal ha sinnsyk toppefekt må du ha turboer av litt størelse uansett om det er snakk om twin eller singel turbo. la åss si du skal ha 1000hk, da er de like tungt for eksosen å blåse irund 2stk 500hk turboer som en 1000hk turbo. Dette pga det er kunn 3 syll hver som blåser på hver sin turbo når det er twin turbo. På singel turbo blåser alle 6 på 1. Det er desverre vanskelig å få i både pose og sekk :D Det gjelder bare å finne det perfekte kompromiss :D

Link to comment
Share on other sites

Det var ekstremt tubolagg i ss bilen når den hadde twin turbo. Att twin turbo har mindre turbolag er bare tull. alt kommer jo ann på turbo størelsen.

:shock:

Alltid trodd at når du har twinturbo, så er det veldig liten sjangse for og få lagg jeg, uavhengig av turbo størrelsen.. Men, da ser vi jo bare hvor mye jeg kan.. :oops:

Tror du tenker på biturbo..

På biturbomotorer får bare den ene av de 2 turboene eksosen til å begynne med, og ved et bestemt ladetrykk begynner begge turboene å dele på eksosen for å hente ut mer toppeffekt. Dette gjøres for å unngå turbolag.

Link to comment
Share on other sites

Bi-turbo og twin turbo er akurat det samme. Bare 2 forskelige ord. Bare se på alpina b10 bi-turbo feks. 2 like turboer. samme på feks audis 2,7 bi-turbo. 2 like der og.

Link to comment
Share on other sites

Bi-turbo og twin turbo er akurat det samme. Bare 2 forskelige ord. Bare se på alpina b10 bi-turbo feks. 2 like turboer. samme på feks audis 2,7 bi-turbo. 2 like der og.

du har rett der!

og det med at man har like mye lag med twinturbo/biturbo spørs jo helt på spesifikasjonan, mange bygger jo twinturbo motor for å ha gjevnere effektkurve, hvordan det er på ssp bilen, det husker jeg ikke i farta.. men at det er sjuk lyd, er i allefall sikkert!:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...