Chris_ Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Hei og hopp! Har nå kjøpt og hentet en '94 modell 320 ci. Bilen har gått 191 000 nå. Er fornøyd med bilen. Bilen har også M6 felger, med helt nye dekk på bilen! Utrolig tøft! Men merker at om jeg slipper rattet(uansett underlag, og fart) så svinger den til høyre. Er også til tider risting i rattet. Det er ikke avhengig av høy fart. Er litt frem og tilbake med dette. Og når jeg ligger i over 100 km/t og bremser(ikke hardt), så rister det også mye i rattet. Han som solgte den trodde det var skivene foran, og byttet dermed dem, dagen før jeg fikk bilen. Det jeg da lurer på, er hva som er galt, og hvor dyrt dette blir på verksted ca. Jobber på Shell her på Hobøl Auto, så får forhåpentligvis noen kroner avslag. Hehe! Burde jeg satse på understellsbehandling, først som sist? Er takknemlige for alle svar. (bilder av bilen legger jeg ut senere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Kan starte med å prøve å balansere opp igjen hjulene, hos med ristet det ganske mye til vanlig kjøring og mye under nedbremsing, fikk balansert opp igjen hjulene å problemet var borte. Jeg trodde også det var skivene fremme først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Kan starte med å prøve å balansere opp igjen hjulene, hos med ristet det ganske mye til vanlig kjøring og mye under nedbremsing, fikk balansert opp igjen hjulene å problemet var borte. Jeg trodde også det var skivene fremme først. Okey! Mye kostet det da? Takk for raskt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Det kan også være kast i bremseskivene. Da må de byttes. Tror det er billigere enn hjulbalansering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john E39 2002 Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 har hatt samme problem selv på en 97mod e39,der prøvde vi alt av hjul bremser de enkle tingene,men foringene i bakaksel hvar probl,,,men da rister det ganske jevnt hele tiden,du sa også atte bilen dro til siden,dette gjorde min også.bruk avdrager for og få av de foringene,nb eget verktøy,,som mariusw sa her se også på bremsene,men det høres ut som gummi foringer,,lykke til, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Forstilllingskontroll, hvis den drar til ene siden under vanlig kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ironM Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 hvis det er bremseskivene burde d riste i bremsepedalen også under nedbremsing... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Hei og hopp!Har nå kjøpt og hentet en '94 modell 320 ci. Bilen har gått 191 000 nå. Er fornøyd med bilen. Bilen har også M6 felger, med helt nye dekk på bilen! Utrolig tøft! Men merker at om jeg slipper rattet(uansett underlag, og fart) så svinger den til høyre. Er også til tider risting i rattet. Det er ikke avhengig av høy fart. Er litt frem og tilbake med dette. Og når jeg ligger i over 100 km/t og bremser(ikke hardt), så rister det også mye i rattet. Han som solgte den trodde det var skivene foran, og byttet dermed dem, dagen før jeg fikk bilen. Det jeg da lurer på, er hva som er galt, og hvor dyrt dette blir på verksted ca. Jobber på Shell her på Hobøl Auto, så får forhåpentligvis noen kroner avslag. Hehe! Burde jeg satse på understellsbehandling, først som sist? Er takknemlige for alle svar. (bilder av bilen legger jeg ut senere) Felger med feil innpress kan gjør at bilen sporer, breie dekk vil gjør det samme, Hvis bilen trekker til høyre på en rettvei med fin asfalt bør du vurdere 4 hjulskontroll. Risting i rattet kan være balansering men også feilmontert dekk eller høyde/side kast i dekkbanen. Risting ved bremsing kan være bremseskivene eller feil montering siden dine er nye.(rust smuss på monteringsflaten som ligger mot navet), eller slark i styre og eller opphengskuler, samt slitte foringe. Understels behandling er bra så lenge karosseriet er friskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå