Gå til innhold

Risting


Chris_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Har nå kjøpt og hentet en '94 modell 320 ci. :)

Bilen har gått 191 000 nå. Er fornøyd med bilen. :)

Bilen har også M6 felger, med helt nye dekk på bilen! Utrolig tøft!

Men merker at om jeg slipper rattet(uansett underlag, og fart) så svinger den til høyre. Er også til tider risting i rattet. Det er ikke avhengig av høy fart. Er litt frem og tilbake med dette.

Og når jeg ligger i over 100 km/t og bremser(ikke hardt), så rister det også mye i rattet. Han som solgte den trodde det var skivene foran, og byttet dermed dem, dagen før jeg fikk bilen.

Det jeg da lurer på, er hva som er galt, og hvor dyrt dette blir på verksted ca. Jobber på Shell her på Hobøl Auto, så får forhåpentligvis noen kroner avslag. Hehe!

Burde jeg satse på understellsbehandling, først som sist? :)

Er takknemlige for alle svar. :)

(bilder av bilen legger jeg ut senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan starte med å prøve å balansere opp igjen hjulene, hos med ristet det ganske mye til vanlig kjøring og mye under nedbremsing, fikk balansert opp igjen hjulene å problemet var borte. Jeg trodde også det var skivene fremme først.

Okey! :)

Mye kostet det da? :)

Takk for raskt svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problem selv på en 97mod e39,der prøvde vi alt av hjul bremser de enkle tingene,men foringene i bakaksel hvar probl,,,men da rister det ganske jevnt hele tiden,du sa også atte bilen dro til siden,dette gjorde min også.bruk avdrager for og få av de foringene,nb eget verktøy,,som mariusw sa her se også på bremsene,men det høres ut som gummi foringer,,lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Har nå kjøpt og hentet en '94 modell 320 ci. :)

Bilen har gått 191 000 nå. Er fornøyd med bilen. :)

Bilen har også M6 felger, med helt nye dekk på bilen! Utrolig tøft!

Men merker at om jeg slipper rattet(uansett underlag, og fart) så svinger den til høyre. Er også til tider risting i rattet. Det er ikke avhengig av høy fart. Er litt frem og tilbake med dette.

Og når jeg ligger i over 100 km/t og bremser(ikke hardt), så rister det også mye i rattet. Han som solgte den trodde det var skivene foran, og byttet dermed dem, dagen før jeg fikk bilen.

Det jeg da lurer på, er hva som er galt, og hvor dyrt dette blir på verksted ca. Jobber på Shell her på Hobøl Auto, så får forhåpentligvis noen kroner avslag. Hehe!

Burde jeg satse på understellsbehandling, først som sist? :)

Er takknemlige for alle svar. :)

(bilder av bilen legger jeg ut senere)

Felger med feil innpress kan gjør at bilen sporer, breie dekk vil gjør det samme, Hvis bilen trekker til høyre på en rettvei med fin asfalt bør du vurdere 4 hjulskontroll.

Risting i rattet kan være balansering men også feilmontert dekk eller høyde/side kast i dekkbanen.

Risting ved bremsing kan være bremseskivene eller feil montering siden dine er nye.(rust smuss på monteringsflaten som ligger mot navet), eller slark i styre og eller opphengskuler, samt slitte foringe.

Understels behandling er bra så lenge karosseriet er friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...