Gå til innhold

En e28 av hummer og kanari.


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

5uy726hvxnx6fz275bji.jpg

Har lyst til og vite noe mere om hva min opprinnelige 528ia e28 er satt sammen av. Vet at toppen kommer fra en 84 mod. 732 e23 Og på blokka står det 3.0 3.3 Noen som vet om toppen og blokka hører sammen, eller kommer fra forskjellig motor variasjoner ?

Når det gjelder diff står det 3,25 18/1 (Se bilder) Hvilken bil kommer diffen fra orginalt, og hvordan er utvekslingen på den. Slapp eller rask ?

d5f5gwume05xi27vlgd6.jpg

1wdvr0v8y8pyj7gk1fit.jpg

Og om man kan se hva slags girkasse jeg har. Har ingen nr. Men vedlegger bilde.

bzfbobd1bz6cnzzqk77n.jpg

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selfølgelig stoler jeg på det du sier. Men jeg venter fortsatt på svar om diffen og girkasse.

Må lese hele tråden, vet du :)

Og det hadde vært fint om en som hadde greie på det. Sa at ja den toppen passer til blokka de, eller nei, den sitter på toppen til en ??? Forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen din er nok orginal til bilen, da 528 aut. kom med 3,25 utv. Du har forøvrig ikke diffbrems. Da hadde det stått en "S" på den plata. Girkassa ser ut som en 4hp22, som også ble levert på 528 orginalt.

Så vidt jeg vet er ikke det forskjeller på selve toppene til m30 innenfor samme årstall/generasjon. Du har nok en komplett 3,2 liter fra e23. :wink: Sjekker du årstall/motorkode på blokka får du det bekrefta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...