Positiv Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Har lyst til og vite noe mere om hva min opprinnelige 528ia e28 er satt sammen av. Vet at toppen kommer fra en 84 mod. 732 e23 Og på blokka står det 3.0 3.3 Noen som vet om toppen og blokka hører sammen, eller kommer fra forskjellig motor variasjoner ? Når det gjelder diff står det 3,25 18/1 (Se bilder) Hvilken bil kommer diffen fra orginalt, og hvordan er utvekslingen på den. Slapp eller rask ? Og om man kan se hva slags girkasse jeg har. Har ingen nr. Men vedlegger bilde. Takker for svar
Dralle Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Det står årstal på blokka også. På eksossiden litt langt fremme. Ellers står det motorkode i bakkant av blokka i område rundt starteren. Cirka ved løfteøret på en flate der.
conan Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Litt utenfor ot men ser ut som bilen er ganske ren og pen på undersia vaskan?
Positiv Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Er vel tre år siden den fikk en grundig vask under. Men da jeg kun bruker den om sommeren, er det jo begrenset med møkk som setter seg
Dralle Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Stoler ikke du på meg? Du har jo fått svar på det du lurer på.
Positiv Skrevet September 17, 2008 Forfatter Skrevet September 17, 2008 Jo selfølgelig stoler jeg på det du sier. Men jeg venter fortsatt på svar om diffen og girkasse. Må lese hele tråden, vet du Og det hadde vært fint om en som hadde greie på det. Sa at ja den toppen passer til blokka de, eller nei, den sitter på toppen til en ??? Forstår.
Dralle Skrevet September 17, 2008 Skrevet September 17, 2008 Diffen din er nok orginal til bilen, da 528 aut. kom med 3,25 utv. Du har forøvrig ikke diffbrems. Da hadde det stått en "S" på den plata. Girkassa ser ut som en 4hp22, som også ble levert på 528 orginalt. Så vidt jeg vet er ikke det forskjeller på selve toppene til m30 innenfor samme årstall/generasjon. Du har nok en komplett 3,2 liter fra e23. Sjekker du årstall/motorkode på blokka får du det bekrefta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå