Gå til innhold

Bytte simring på veivaksel e34 m50b20


Ingebrigtsen
 Share

Anbefalte innlegg

For og få av svingningsdemper (triggerhjul) nr 1 på bildet, så må du ikke av med senter bolt for veiv. bare skru ut 6 skruer av typen nr 3. svingningsdemper kan se ut til at den blir holdt fast av skive nr 5 i sammen med bolt 4, men det gjør den ikke. Demperen sitter forøvrig veldig trangt rundt skiva, så litt "bikking" må til. Og dra det "rett av" skal godt gjøres.

Ingen av boltene på ETK bildet er links.

Edit, ser jeg glemte og ta prosedyren hakket videre, så langt jeg har forklart får du fortsatt ikke av lokket hvor pakkboksen ligger. Det som gjenstår nå er og demontere senter bolt til veien ( nr 4 ) Den sitter med 310nm ca, så det er noe vi kan kalle godt.. hehe Her er dete flere metoder ute å går (er en tråd her som kun er en uke gammel tror jeg, hvor dette er forklart, men jeg kan selvfølgelig forklare her)

Denne er ikke links. Du kan tre pipe over bolten, og en veldig lang latmannsarm for så og kinne på starter. (legger da latmannsarm imot vange f.eks) Den kommer da. (Denne bolten er forøvrig anbefalt ifølge boka og bytte når den har vært brukt en gang) Når du skal dra til så kan du sette bilen med fult brekk og i tungt gir for så og dra til med korrekt moment. Finnes forøvrig en nøkkel for hele denne prosessen, så du slipper dette med starteren osv. ) Foto; http://img266.imageshack.us/img266/6439/p1010029zf2.jpg

Her har du også ett bildet fra da jeg gjorde det på en M20B20, her får du ivartfall en idè over hvordan verktøyet ser ut (se bort ifra den lille skralla og slegge, det er fra da jeg måtte leke slegge mekaniker grunnet en stor mangel på rett verktøy, hehe) ; http://img117.imageshack.us/img117/3373/p1010001ne7.jpg

Prinsippet er det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...