Gå til innhold

"Groms" i servo tank (messing)+ulyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada. Har har ulyd i servoen en stund, men nå kommer hakking og veldig så glinsende væske.

Har hele tiden trodd at det var servoen, for dette har jeg prøvd før.. Men nå melder spørsmålet seg; kan det være tannstaget? begge deler koster "litt" å bytte så her bør ting stemme..

Servoen ser lett ut å bytte. Noen som kan bekrefte dette? er det noen andre nøkkelkomponenter som må av enn når jeg bytta dyno? Er det noe mer jeg bør bytte mens jeg har greiene oppe?

Skrevet

filter i servoreservoaret kan være tett, har hørt dette kan skje og kan gi ulyder i pumpa.

Kan være verdt å sjekke først siden det er billigere med et filter til en hundrings enn en ny servopumpe.

• 1 month later...
Skrevet

Det er ikke farlig, mister ikke styringen eller noe. Men ender med at pumpa ikke virker i det hele tatt. Og da blir den TUNG på rattet.

Jeg hadde hvine lyd i servo pumpa mi, gikk over til "skrangling"

Til slutt så datt hele reimhjulet av. Hadde rett og slett løsna i lageret.

Hvis tannstanga di er i stykker så er ikke det store jobben heller.

2 endeledd, 2 stk 10 mm skruer som den sitter fast i. en 8 mm skrue som fester styringa og løsne slangene såklart.

Kan være litt trang og knot å få det på igjen.

Skrevet

Det er nok fra servopumpa sponet kommer. flush gjennom systemet ved å koble av retur slangen på beholderen , før den ned i ei kanne og hell på ny olje mens motor går og du ha en til å svinge fra side til side. bytt eller rens filter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...