Gå til innhold

BMW 740 95`mod e38


pengelek
 Share

Anbefalte innlegg

Har akuratt kjøpt denne bilen. Gått ca. 200 000 km. Følgte ikke med servicebok, så den kan jo godt ha gått det dobbelte av km, men det kan jeg jo ikke si sikkert. Uansett, jeg har et papir på at det er gjort en service til 4 k i 2006. Nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre service på den selv. Hva bør jeg bytte, og noen tips til ting jeg bør skjekke. Vil at bilen skal holde lengst mulig. Er biltema olje og filter ok? Bør jeg skifte automatolje, eller bare la den være slik som BMW sier? mm. Takker for alle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oversikt over hva som gjøres på service (oljeservice, Inspection I og Inspection II):

http://www.bimmerzone.com/inspection.htm

Biltema-olje; Kan være bra, men en olje legger igjen avleiringer som en annen olje kan løse opp, derfor skal man være litt forsiktig med å bytte olje. Biltema kjøper inn olje i store mengder der de får den billigst og tapper den på egne kanner. Kan være Esso den ene gangen og Statoil den neste... Selv holder jeg meg kun til Castrol-olje på mine biler.

Automatgir-olje; det er ulike anbefalinger ute å går, generelt kan jeg vel si at det er mer sannsynlig at du ødelegger ei automatkasse fordi det er noe dritt i olja enn at du har byttet olje, bare du gjør det riktig. Det finnes prosedyrer for dette, følger du denne har jeg personlig stor tro på at du steller bedre med kassa di enn om du lar den gå med gammel olje. Jeg mener at automatoljen på en BMW bør byttes på annenhver Insp II).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kun BMW sin "evigvarende" olje på automatkassen. Fås kun kjøpt på dunk, men de kan sikkert tappe til deg (ca. 1500,-), eller så kan du få det bytta hos BMW (rundt 3 lapper her i Tønsberg inkl. olje). Det er en rimelig spesiell prosedyre med varmkjørning, temperaturavlesning, osv. for bytting. Ikke tull med de kassene. Hilsen en med to automatkasseras på uoriginal olje bak seg (de holder 10-15.000km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema-olje; Kan være bra, men en olje legger igjen avleiringer som en annen olje kan løse opp, derfor skal man være litt forsiktig med å bytte olje. Biltema kjøper inn olje i store mengder der de får den billigst og tapper den på egne kanner. Kan være Esso den ene gangen og Statoil den neste

HAHA dummeste jeg har hørt..

biltema olje er nok KUN statoil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...