Gå til innhold

Vinterdekk/felg til M5? Hva kan jeg bruke?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Blir litt forvirra av dimensjonene på M5. Er det mulig å sette på 17" vinterhjul, i tilfelle hvilken dim. på dekkene bør jeg bruke? Om jeg skal ha 18, går det an å gå ned på 225/40/18 fremme og bake?

Orginalt i vognkort: 275/35R18, Dekkstørrelse foran: 245/40R18

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå greit med begge dimmensjonene du nevner. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gå, med mindre montering av mindre felger gjør det for trangt med tanke på bremser osv. Men det ser du jo greit selv. Å endre til smalere dekk på 18" er derimot helt kurrant, og absolutt å anbefale på vinterføre.

Grunnen til den relativt saftige dimmensjoen står som original i vognkortet, er rett og slett for at den ble levert slik originalt. Og å gå noe under denne har vel aldri vært noe problem så vidt meg bekjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg vil finne meg noen 17" felger.. Føler det blir overkill med 18" på vinter. Hadde det på caben min tidligere, noe som resulterte i kjelkefølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er M5 breddet på noe vis?

Nei, den er ikke det, men den har på en måte litt valsa hjulbuer. Er mye mer gods på en vanlig E39 enn på en M5. Derfor du får plass til så sinnsykt brede felger på en M5 i forhold til en vanlig E39.

Annbefaler deg å kjøre på 17" istedet for 18" på vinter. Hadde 17" på vinteren på 540'en, og det fungerte veldig fint. Hadde 18" på E46'en på vinteren, og det fungerte veldig dårlig. Kom meg ikke frem noen steder.

Skal du beholde den alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...