Gunnar Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Er vel heller ikke akkurat mange av de som har blålakkerte dørhåndtak? Send PM til dirtydicky og bmwdude her inne. Begge to sier han som kjørte på jordet var en kompis av de. Men du skal ikke se bort fra at de kjenner han du kjøpte bilen av også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 "Mauro" her inne på forumet har vært eier av denne bilen.. han kan kanskje han hjelpe deg med å finne svar Fant bl.a. denne salgstråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=81944 Og denne tråden han hadde om bilen: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=62019 ..der dette står en av postene på første siden: Viko skrev: Fin bil. Men var det ikkje denne bilen som stod langt ute på eit jorde i nærheten av kr.sand? Fyllakjøring hørte eg Stemmer nok det. I mandal, men det er tatt opp nok ganger syns jeg. Mye tyder iallefall på at det er denne bilen det gjelder. Er jo selvfølgelig surt å finne ut at din nyinnkjøpte bil er skadet, men samtidig er det jo ikke så veldig mye stress dersom rettingsjobben er skikkelig gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 takk får tips og hjelp. jeg trur jobben er skikkelig gjort, jeg ser i allefall ingen ting som er mystisk under der, men hadde vert greit og hatt litt info med tanke på et videresalg av denne bilen. er også litt kjedelig at selger ikke opplyste meg så klart, men trur dette er noe jeg skal klare å leve med, fikk en såpass grei pris på den. venter fortsatt på svar ifra selger får å høre hva han har og si om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 har nå fått vite at jobben blei gjort på et autorisert bilverksted, da er vell sansynligheten stor får at dette er tatt på forsikring og ligger i en database en plass. noen som veit hvem som kan ringes får og få hentet ut denne infoen, eventuelt hvilket verksted jobben blei gjort på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Mye tyder iallefall på at det er denne bilen det gjelder. Er jo selvfølgelig surt å finne ut at din nyinnkjøpte bil er skadet, men samtidig er det jo ikke så veldig mye stress dersom rettingsjobben er skikkelig gjort.. For bruksverdien er det som oftest sant, men verdien av bilen er i mine øyne uansett redusert. Den blir tungsolgt i et lite marked som Norge, hvor mange kjenner den igjen som "bilen som stod langt utpå et jorde". Alle bilene jeg har vært borti som har hatt rettejobber har det forøvrig dukket opp rare ting på flere år senere. har nå fått vite at jobben blei gjort på et autorisert bilverksted, da er vell sansynligheten stor får at dette er tatt på forsikring og ligger i en database en plass.noen som veit hvem som kan ringes får og få hentet ut denne infoen, eventuelt hvilket verksted jobben blei gjort på? Hvis det er gjort hos BMW, så er det vel kun Bavaria i Kristiansand som er mulige alternativer. Tror neste østover er Arendal og neste vestover er Forus/Stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 da har jeg pratet med tidligere eier av bilen, han skal framskaffe info om hva som blei gjort med bilen, han har selv gått nøye over bilen før han kjøpte den og fant ikke noe galt med den. Andre kilder sier den har blitt fikset opp på et bmw verksted så dette stemmer nok bra, er bare frontfanger og noen foringer, stag osv i forstillingen som er blitt byttet. så den saken er ute av verden får min del nå siden tidligere eier skal framskaffe dokumentasjon på hva som er gjort med den. finnes vell utalige biler der ute som har byttet en front fanger og noen forstillingsdeler etter en tur i grøfta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 tidligere eier har nå vert i kontakt med verkstedet, han får ikke ut kvittering på jobben da dette kun kan gjøres av den personen bilen stod på når skadene blei utbedret, dette må hentes ut direkte ifra forsikringsselskapet. Men han fikk en del info over hva som har blitt byttet. Det som blei byttet er ifølge verkstedet: Airbager. Endel sikkerhetsutstyr som var veldig kostbart. Frontfanger. Skjermer. Bruer framme osv Den har aldri vert skeiv ifølge verkstedet. så det vill med andre ord si at det aldri har blitt fåretatt noen rette jobb på denne bilen, kun byttet ut gamle deler til nye deler. Men er nå en fin bil som er en drøm og kjøre, blir bare litt satt ut når jeg får slik informasjon uten og ha blitt informert om det ifra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Hvordan tok forrige eier som du har vært i kontakt med denne infoen fra deg, eller visste han det hele tiden? Uansett, så virker det på deg at du puster letter ut nu, og er fornøyd med salget ditt! Congrats! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 selger var klar over at den hadde vert skadet men mente det ikke var noen vits i og nevne dette da det kun var skiftet ut deler, han beklaget seg masse og mente jeg hadde god grunn til og vere sur pga dette. men i løpet av 10 meldinger så hadde han kontaktet verkstedet og fått info om skadene og informert videre til meg, så gutten ordner i alle fall opp etter seg, og det setter jeg veldig stor pris på. er nok veldig mange der ute som bare hadde gitt blanke, ikke tatt telefonen eller svart på meldingene, men det var ikke tilfellet her. Må legge til at han var veldig interisert i og finne ut så mye som mulig får meg og han skal prøve og skaffe fram kvitteringer på denne jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Høres jo flott ut, og kan han skaffe kvitteringer så legger du de ved når du evt. skal selge den videre, så burde jo saken være grei. Deilig at det ikke var tatt noen rettejobb på den. Plast, stag og foringer bytter man nå i hytt og pine uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 Høres jo flott ut, og kan han skaffe kvitteringer så legger du de ved når du evt. skal selge den videre, så burde jo saken være grei. Deilig at det ikke var tatt noen rettejobb på den. Plast, stag og foringer bytter man nå i hytt og pine uansett. det var akkurat dette jeg også blei utrolig glad får men alle som har kommet med tips og info i denne saken skal ha tusen takk, og en spesiel takk til gunnar som har dratt i gang dette forumet slik at mann kan bli opplyst om slike ting som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Bare hyggelig å hjelpe en med-bmwentusiast! Håper du nyter bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Mye tyder iallefall på at det er denne bilen det gjelder. Er jo selvfølgelig surt å finne ut at din nyinnkjøpte bil er skadet, men samtidig er det jo ikke så veldig mye stress dersom rettingsjobben er skikkelig gjort.. For bruksverdien er det som oftest sant, men verdien av bilen er i mine øyne uansett redusert. Den blir tungsolgt i et lite marked som Norge, hvor mange kjenner den igjen som "bilen som stod langt utpå et jorde". Alle bilene jeg har vært borti som har hatt rettejobber har det forøvrig dukket opp rare ting på flere år senere. For all del, jeg er helt enig med deg i dette resonnementet! Jeg ville heller ikke kjøpt en bil som hadde vært (omfattende) skadet. Skulle jeg mot formodning ha gjort det ville jeg både ha fått undersøkt bilen svært grundig mtp. rettingsjobben som ble gjort, samt å fått kjøpt bilen til en svært gunstig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Dessverre vært en jordebil dette ja Rart det ikke var gjort noe med forstillinga.. Så selv bilen sto på jorde og åssen den hadde kjørt(Kjenner tildligere eier. Axel) Kanskje den kun har vært på en firehjulskontroll etter dette.. Men axel har peil, han hadde ikke tatt den i innbytte hvis ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 Dessverre vært en jordebil dette ja Rart det ikke var gjort noe med forstillinga.. Så selv bilen sto på jorde og åssen den hadde kjørt(Kjenner tildligere eier. Axel) Kanskje den kun har vært på en firehjulskontroll etter dette.. Men axel har peil, han hadde ikke tatt den i innbytte hvis ikke. det er gjort noe med forstillingen jo, nevner det noen poster lenger her oppe, står bruer osv, med det mener jeg stag foringer o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå